Născut în urmă cu aproape 100 de ani, la intersecţia dintre dragostea pentru tradiţia italiană şi pasiunea pentru calitate şi tehnologie avansată, Ariston este recunoscut, în prezent, ca specialistul global în produse de încălzire şi apă caldă menajeră. Compania oferă clienţilor din întreaga lume o gamă extinsă de produse inovatoare, eficiente energetic, concepute pentru a îmbunătăţi şi simplifica viaţa acasă, fiind în acelaşi timp deosebite datorită designului lor unic.
Peste decenii, cuvintele fondatorului Aristide Merloni rămân principalul crez al companiei: "Nu există nicio valoare în succesul economic al unei iniţiative industriale, dacă acesta nu este dublat de angajament în favoarea progresului social". Astfel, Ariston investeşte în principal în cercetare şi dezvoltare, fiind permanent în căutarea unor soluţii sustenabile, eficiente, care să ofere cel mai bun răspuns nevoii oamenilor de confort, într-un context marcat de nevoia de schimbare a paradigmei resurselor tradiţionale.
Eficienţa energetică şi dezvoltarea tehnologiei bazate pe surse de energie regenerabilă reprezintă motorul creşterii Grupului la nivel global. În 2016, această viziune a determinat Grupul să lanseze un laborator pentru testarea soluţiilor inovatoare de confort termic, numit Ariston Thermo Innovative Technologies (ATIT). Astăzi, grupul deţine un hub de clasă mondială dedicat cercetării şi dezvoltării de soluţii inovatoare pentru asigurarea confortului termic al locuinţelor, precum şi unul dintre principalele centre europene pentru dezvoltarea pompelor de căldură.
Pompele de căldură reprezintă, de altfel, una dintre porţile către viitor pe care Ariston le-a deschis în ultimii ani. O tehnologie cu popularitate în creştere, pompele de căldură reprezintă în acest moment cea mai bună soluţie la nevoile stringente de a descoperi mijloace de asigurare a confortului termic al locuinţelor cu un consum de resurse redus şi o tehnologie prietenoasă cu mediul. În România, Ariston a introdus pompele de căldură aer-apă din gama Nimbus S Net, care pot fi achiziţionate într-unul dintre cele trei modele: Plus, Compact şi Flex. Acestea utilizează energia din aer pentru încălzire, răcire şi apă caldă menajeră. Aparatele din această gamă sunt uşor de instalat şi aduc numeroase beneficii în termeni de eficienţă şi consum. În plus, sunt perfect adaptate condiţiilor de climă din România, reuşind ca, indiferent de sezon, să folosească cu succes energia din aer pentru încălzire, răcire şi apă caldă menajeră. Numărul celor care aleg să achiziţioneze pompe de căldură este în creştere atât la nivel mondial, cât şi în ţara noastră, însă este nevoie de eforturi suplimentare în condiţiile în care doar 7% din nevoile globale de încălzire a clădirilor sunt acoperite cu pompe de căldură electrice. Potrivit scenariului IEA cu obiectiv zero emisii de carbon până în 2050, nivelul de penetrare a pompelor de căldură în clădirile rezidenţiale va ajunge la 40%.
"În România, popularitatea pompelor de căldură este în creştere. Din ce în ce mai populare, pompele de căldură sunt văzute ca o investiţie în confortul termic, la costuri care se amortizează relativ uşor ulterior, datorită consumului redus. Un sprijin important în acest sens ar putea veni din partea statului, prin acordarea de subvenţii. Sperăm că acest lucru se va întâmpla şi suntem convinşi că o astfel de decizie va contribui semnificativ la reducerea poluării şi la obţinerea confortului termic printr-un consum mai eficient şi mai sustenabil de resurse", a declarat Cătălin Drăguleanu, senior director Ariston România.
Deocamdată, centralele termice rămân opţiunea preferată a consumatorilor români, datorită calităţii şi fiabilităţii acestora. Ariston comercializează pe piaţa din România centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Elco. Însă oferta companiei merge mult mai departe şi cuprinde răspunsul ideal la o gamă foarte largă de nevoi ale consumatorilor, fie că vorbim despre boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat şi panouri solare.
Totodată, în România compania este iniţiatoarea unuia dintre cele mai ample proiecte de sprijinire a comunităţii, o dovadă a angajamentului pe termen lung asumat de Ariston faţă de consumatorii români de la toate nivelurile. Astfel, Ariston sprijină de mai mulţi ani Crucea Roşie Română, asigurând soluţii de încălzire şi apă caldă pentru şcoli şi spitale din zonele defavorizate (2.150 în 2021). De asemenea, Ariston România sprijină cu echipamente Salvamontul, ajutând 43% din hub-urile naţionale .
(C)