Piaţa de email marketing este favorizată de inflaţia ridicată, cunoscând o perioadă stabilă şi o consolidare puternică. În acest context, aproape toate sectoarele de business accesează în prezent servicii de comunicare şi promovare prin email cu scopul de a fideliza clienţii şi de a evita pierderi în vânzări, cererea fiind cu 10% mai mare în perioada ianuarie-iunie 2023 decât în perioada similară de anul trecut, arată o analiză White Image, cea mai mare companie de servicii de email marketing din România, care a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro.
"Deşi poate părea un paradox, piaţa de email marketing este favorizată de contextul economic actual şi de inflaţia ridicată, având cereri aproape din toate industriile de business, industrii care anterior nu foloseau canalul de email marketing în strategia de comunicare şi de creştere a business-ului. Cele mai recente cereri au venit din domeniile construcţiilor, auto, financiar, serviciilor de consultanţă, companiile investind cu 15% mai mult anul acesta faţă de anul trecut în servicii de email marketing", declară Graţiela Lupu, co-fondator White Image.
Astfel, ca volum de emailuri / SMS-uri trimise piaţa are o creştere uşoară, de 3%, în 2023 faţă de anul anterior, însă este înregistrată o creştere cu 27% a numărului de campanii trimise, ceea ce indică o creştere a segmentării audienţelor, lucru care se reflectă cel mai bine în creşterea ratelor de deschidere a mail-urilor (cu 7%) şi de click (cu 3%).
Cele mai multe companii care folosesc email marketing-ul ca instrument de comunicare şi promovare sunt din ecommerce, auto, finanţe-bănci, retail şi construcţii. Lunar, prin sistemul White Image, sunt trimise până la 60 de milioane de email-uri, cu scopul principal de a comunica şi mai puţin de a vinde produse. Cele mai mari creşteri ale volumului de email-uri sunt înregistrate de industria auto (140%), IT (102%) şi servicii (25%), iar cea mai mare îmbunătăţire a indicatorilor de performanţă au înregistrat companiile de training şi evenimente, cu creşteri de 14% ale ratelor de click, şi cele din retail (creştere de 8% pentru rata de click).
"Interesul crescut pentru serviciile de email marketing este susţinut de faptul că firmele vor să comunice intensiv cu clienţii lor, email-ul fiind în prezent un canal de suport şi de apropiere în relaţia cu clientul, pentru loializarea acestuia. De altfel, ca trend principal email marketing este folosit în cele mai multe cazuri cu scopul de informare şi de educare şi mai puţin de a promova produse. Un motiv pentru care în prezent este trimis un număr mai mare de email-uri din partea brandurilor este faptul că bazele de date sunt tot mai segmentate, pe categorii de consumatori, fiind abordată o comunicare mult mai personalizată", explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
Totodată, piaţa de email marketing este definită de două trenduri puternice: dorinţa de a avea mai multe date despre client disponibile în executarea campaniilor de comunicare directă, care în principiu sa transpune într-o integrare a soluţiilor de CRM în comunicare, dar şi interesul de a implementa interacţiuni mai speciale în comunicările cu clienţii care presupun integrări de componente video pentru explicarea unor produse mai complexe sau chiar jocuri pentru a crea o interacţiune mai puternică.
În acest context favorabil pieţei de email marketing, în care are loc o mutare masivă a promovării şi comunicării pe canalele de email şi SMS marketing, pentru 2023, White Image estimează o creştere de 10% a business-ului şi de aproximativ acelaşi procent al numărului de clienţi.