Brandocracy, platformă de consultanţă în branding şi marketing strategic, fondată în 2017 de Anca Rarău, şi-a triplat veniturile în ultimii doi ani, încheind anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,3 milioane de lei. Proiectele nou-intrate în portofoliul platformei au generat anul trecut un avans al afacerilor de 58%, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, pentru 2022, fondatorul Brandocracy, estimează un nivel cu 30% mai mare al veniturilor, faţă de 2021, şi continuarea dezvoltării echipei de consultanţi parteneri, experţi pe domeniile lor de activitate. Din acest, an, Oltea Belciuganu, Chartered Marketer, cu o experienţă profesională de peste 20 de ani în management de brand, marketing strategic şi operaţional, se alătură echipei de consultanţi parteneri ai Brandocracy, formată acum din 11 profesionişti independenţi.
"Noi spunem mereu că în spatele oricărui brand sunt oameni şi ne bucurăm să descoperim că tot mai mulţi antreprenori şi executivi români înţeleg valoarea dată de conexiunile dintre cultura organizaţională şi puterea brandului, dintre o strategie de marketing bine lucrată şi poziţionarea companiei în piaţă. Pentru noi, 2021 a fost un an extraordinar, în care ne-am triplat afacerile faţă de acum doi ani. Practic, perioada 2020 - 2021 a fost cu creşteri pe toate planurile - atât ca număr de clienţi, cât şi ca echipă. Mă aştept ca şi acest an să fie la fel de bun, având în vedere proiectele de amploare, cu companii şi branduri naţionale puternice pentru care echipa Brandocracy lucrează. Mă
refer atât la clienţi care sunt cu noi de doi-trei ani deja, dar şi la colaborări pe care le-am demarat chiar la începutul acestui an. Companiile au înţeles importanţa brandingului strategic şi vin spre noi, iar noi ne mărim constant echipa cu cei mai buni specialişti în marketing, cultură organizaţională, social media, design, PR şi comunicare, pentru a oferi clienţilor noştri un pachet complet de servicii, care să-i poziţioneze cât mai bine în piaţă", a declarat Anca Rarău, fondator Brandocracy.
Platforma Brandocracy a fost lansată în 2017 de Anca Rarău, fost director de marketing al Băncii Transilvania şi, apoi, al BCR, cu experienţă de peste 20 de ani în construcţia de brand, marketing strategic şi operaţional, customer experience, employer branding, research şi PR. Prin startup-ul lansat în 2017, fondatorul şi-a propus să contribuie la dezvoltarea businessurilor româneşti, ajutând antreprenorii români să înţeleagă importanţa brandingului şi a marketingului, construind şi dezvoltând branduri solide, cu mesaje clare, coerente şi poziţionare corectă în piaţă. În acelaşi timp, Brandocracy vine cu module de training în zona de strategie, digital marketing, employer branding, prin care asigură creşterea nivelului de profesionalizare pentru echipele din cadrul companiilor, cu ajutorul trainerilor specializaţi - profesionişti pe respectivele domenii de activitate. Zona de traininguri şi consultanţă pentru echipele de marketing este al doilea pilon al Brandocracy, este partea care vine să susţină implementarea direcţiilor ce rezultă din zona de strategie.
În primii patru ani de activitate, Brandocracy a ajutat peste 40 de companii antreprenoriale româneşti să dea valoare şi mai mare businessurilor create, să accelereze procesele de dezvoltare şi să-şi atingă obiective strategice precum creşterea cotei de piaţă, a cifrei de afaceri, atragerea de investitori, identificarea unor noi nişe de piaţă sau redesenarea modelului de business, pentru a face faţă crizei generate de pandemie.
Printre companiile aflate în portofoliul Brandocracy, începând din 2017 se numără: Regina Maria, TeraPlast, Vetro Solutions, Asociaţia Administratorilor de Fonduri din România, ROMBAT, Trend Furniture, Salina Turda, Bosch, Oral Design Clinic, Golden Tulip Hotel, ARCADIA - Spitale şi Centre Medicale, EMS Floor Group, Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România, DigiRay, Şcoala Informală de IT etc.
"Lucrăm cu plăcere alături de clienţii cărora le pasă de angajaţii lor, de partenerii de afaceri şi comunităţile din care fac parte. Ne este drag să lucrăm cu acele companii care înţeleg cât de importanţi sunt oamenii din organizaţiile lor şi care ştiu să îi preţuiască. Fiecare proiect înseamnă în primul rând formarea unei echipe în care aducem acele competenţele ale experţilor noştri care sunt relevante în atingerea obiectivelor clientului. În acelaşi timp, în fiecare proiect implicăm direct echipa companiei pentru care lucrăm. Pornind de la obiectivele de business, setăm obiectivele de brand şi de marketing, lucrăm cu punctele forte şi diferenţiatorii businessului şi, astfel, construim alături de antreprenor şi echipa sa un brand cu o poziţie bine definită în piaţă. Este o abordare complexă, integrată în strategia de dezvoltare a companiei", a explicat Anca Rarău.concept înseamnă, practic, o conexiune între cifre, instrumente de comunicare şi oameni, cu focus pe obiectivele de business
Oltea Belciuganu, parte din echipa Brandocracy
În acest an, echipei Brandocracy i s-a alăturat Oltea Belciuganu, Chartered Marketer, absoventă CIM, cu o experienţă profesională de peste 20 de ani în strategie de marketing şi management de brand, cercetare de piaţă, digital marketing, social media, comunicare internă, CSR şi PR. În parcursul profesional de până acum, Oltea Belciuganu a dezvoltat strategii de marketing şi a coordonat echipe de proiect în industrii precum banking, comerţ exterior (proiecte industriale), IT&C sau e-commerce. Oltea Belciuganu spune că misiunea asumată de Brandocracy pentru antreprenorii români coincide cu valorile proprii şi cu obiectivele sale de dezvoltare profesională.
Echipa Brandocracy numără în prezent experţi independenţi, cu diferite specializări şi certificări internaţionale, care au lucrat pentru companii multinaţionale sau antreprenori aflaţi în diferite etape de dezvoltare a businessurilor, dar au şi experienţa proprie a antreprenoriatului, se arată în comunicat.