Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) solicită demiterea sau suspendarea de îndată a secretarului de stat Sandor Gabor şi a directorului general al Autorităţii Rutiere Române, Mihai Alecu, asupra cărora planează suspiciuni privind săvârşirea mai multor infracţiuni, aşa cum reiese din raportul întocmit de Direcţia Corp Control din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, raport care se află din 29 iunie 2021 pe masa ministrului, dar care nu a fost aprobat nici până acum, chiar dacă titularul postului a fost Cătălin Drulă sau, mai nou, Dan Vîlceanu, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit autorilor raportului, documentul ar trebui înaintat Curţii de Conturi, Agenţiei Naţionale de Integritate şi Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti pentru efectuarea mai multor verificări şi pentru demararea cercetării penale pentru anumite fapte.
În aceste condiţii, C.O.T.A.R. consideră că Sandor Gabor şi Mihai Alecu nu mai pot rămâne în funcţiile ocupate în acest moment, din care ar fi săvârşit mai multe fapte potrivit documentului întocmit de Direcţia Corp Control. Nu de alta, dar cei doi ar continua să îşi exercite activitatea în aceleaşi condiţii ca şi până acum, beneficiind de sprijinul politic pe care îl tot invocă, în detrimentul bugetului public, al ARR şi al Ministerului Transporturilor.
Este inacceptabil ca, în timp ce transportatorii rutieri din ţara noastră plătesc impozite şi taxe către bugetul de stat,impozitarea diurnelor pe ultimii 5 ani , doi funcţionari de rang înalt din cadrul Ministerului Transporturilor să îşi desfăşoare activitatea ca şi cum ar fi în ograda proprie, gestionând fraudulos baze de date, transferând dubios cu titlul gratuit bunuri mobile ce aparţin statului, punând interesele proprii, de familie sau afaceri, mai presus de interesele instituţiilor publice pe care le conduc sau în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea, subliniază sursa citată.
C.O.T.A.R. a atras în nenumărate rânduri atenţia, pe parcursul anului 2021, cu privire la activităţile dubioase desfăşurate sub umbrela ARR, la sifonările de bani din instituţia respectivă şi la favorizarea unor magnaţi de centre de formare profesională, aşa cum este şi actualul secretar de stat Sandor Gabor.
Acest lucru a fost reliefat şi de raportul întocmit în 8 septembrie 2020 de către Direcţia Corp Control din cadrul Ministerul Transportului şi Infrastructurii, condus la acea vreme de actualul ministru de interne Lucian Bode, şi care stabilea un prejudiciu de 4,37 milioane euro cauzat ARR şi ministerului, de modul în care funcţionarii Autorităţii şi persoane cu funcţii de conducere din cadrul Ministerului Transporturilor participau la examinările absolvenţilor din centrele de formare profesională din transportul rutier, centre care aparţin în majoritatea lor de SC IFPTR SRL Miercurea Ciuc, societate ce a fost condusă de SANDOR GABOR până când acesta a devenit secretar de stat.
"Din momentul numirii sale ca secretar de stat, Sandor Gabor s-a comportat ca lupul printre oi. A supravegheat nominalizările în toate comisiile de examinare, a dispus numirea unor apropiaţi în mai multe comisii, a schimbat organigrama ARR şi a primit baza de date a Autorităţii, doar din dorinţa de a-şi dezvolta propria afacere la care a renunţat, formal, în 28 ianuarie 2021, printr-un simplu înscris notarial. Aşa-zisa reformă dorită de SANDOR GABOR în ARR este de fapt o punere în funcţiile cheie a acoliţilor săi, pentru a îşi proteja propria afacere, la care speră că se va întoarce după ce va fi demis din funcţia de secretar de stat. Faptul că în raport sunt menţionate «scurgeri ilegale de informaţii sau date» de la ARR către e-mail-ul personal al lui Sandor Gabor ar trebui să atragă imediat atenţia organelor de cercetare penală pentru a dispune măsurile care se impun", declară Vasile Ştefănescu, preşedintele C.O.T.A.R.
În privinţa raportului din 29 iunie 2021, care şi acum stă, spre aprobare, pe masa ministrului interimar demis Dan Vîlceanu, menţionăm că faptele de care este acuzat Mihai Alecu, directorul general al ARR, ar trebui cercetate imediat de către procurori, pentru că în speţă este vorba despre casări şi transferuri cu dedicaţie, despre achiziţii trucate, cu atribuiri pentru firme care nu existau la data demarării procedurilor, despre cheltuieli neeconomicoase care au cauzat un prejudiciu estimat în primă fază la peste 1,3 milioane lei.
"Toată această stare de lucruri a fost tolerată din 29 iunie 2021 şi până în 8 septembrie 2021 - când şi-a depus demisia din funcţia deţinută - de fostul ministru al transporturilor Cătălin Drulă, care nu a aprobat raportul întocmit de Direcţia Corp Control şi care nu l-a trimis organelor de cercetare penală, ceea ce în opinia noastră constituie favorizarea infractorilor. Având în vedere că ajutorul dat făptuitorului în scopul împiedicării sau îngreunării cercetărilor într-o cauză penală întruneşte elementele constitutive ale infracţiunii «Favorizarea infractorului», faptă prevăzută şi pedepsită de art. 269 Cod penal, vom sesiza autorităţile competente în acest sens, pentru că se pare că datorita unor intelegeri "politice", cei in drept sa-l trimita parchetului nu au de gând să facă acest lucru", declară Vasile Ştefănescu, preşedintele C.O.T.A.R.