Grupul hotelier Orbis a înregistrat o creştere a vânzărilor nete de 8,3% până la 1.263 milioane zloţi şi creşterea EBITDAR de +11,2% (până la 431 de milioane zloţi), comparativ cu rezultatele pro forma din 2014, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
EBITDA operaţional s-a ridicat la 329 milioane zloţi şi a devansat estimările (ce vizau intervalul 310 - 320 milioane zloţi).
Marjele Orbis s-au îmbunătăţit, de asemenea, reflectând un nivel sănătos de creştere în ultimul an (marja EBITDAR a crescut cu 0,9 puncte procentuale până la 34,2%, în timp ce marja operaţională EBITDAR a ajuns la 26,1%, o creştere cu 1,3 puncte procentuale faţă de rezultatele pro forma din 2014).
Compania a avut de asemenea, rezultate foarte bune la nivel operaţional, reflectate de creşterea cu +10,6% RevPAR (venitul pe cameră disponibilă), creştere de până la 150,8 zloţi înregistrată pentru întregul grup. Acest rezultat a fost obţinut datorită creşterii +1,5% a preţului mediu per camera (ARR), precum şi prin creşterea gradului de ocupare (cu 5,7 puncte procentuale, până la 69,7%) şi a fost vizibil în toate ţările din regiune.
Grupul hotelier Orbis este un lanţ de hoteluri din Polonia şi Europa Centrală. Orbis deţine peste 100 de hoteluri şi este singurul licenţiator pentru toate brandurile Accor în 16 ţări: Bosnia şi Herzegovina, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia şi Slovenia. Grupul are în total aproximativ 19.000 camere. Hotelurile operează sub brandurile Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles şi ibis budget.