Rottaprint, tipografie flexografică cu capital 100% românesc, producătoare de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile în România, a implementat în ultimii 3 ani investiţii de circa 6 milioane euro în tehnologii, echipamente şi logistică, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, odată cu introducerea lor, compania a înregistrat în 2023 reduceri de 1-2 zile în ceea ce priveşte termenele de producţie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În 2023, tipografia a alocat un buget de 2 milioane euro, circa 75% din această sumă fiind direcţionată achiziţionării de echipamente, 20% pentru logistică şi 5% pentru softuri, licenţe şi calculatoare.
Noul echipament de tipar digital achiziţionat anul acesta, aduce o serie de avantaje semnificative pentru procesul de tipărire. În plus, odată cu acest echipament, Rottaprint a introdus în portofoliul său şi o nouă tehnologie de tipar numită digital inkjet, care reduce timpul de setare, economiseşte cerneală cu până la 12% şi minimizează energia şi materialele folosite în procesul de producţie. În plus, se remarcă prin productivitate ridicată, cu ajutorul lui se tipăresc etichete cu rezistenţă superioară la factorii externi de mediu, substanţe chimice agresive şi uleiuri. Astfel, compania se va adresa cu o ofertă completă unor industrii diverse, precum industria chimică, industria de uleiuri, lubrifianţi, automotive, cosmetice şi produse de curăţenie şi igienă personală, precum şi pentru industria băuturilor.
Totodată, noua tehnologie de tipar şi echipamente ajută la economii de cerneală şi energie.
"Compania s-a angajat de la bun început să investească în tehnologii de ultimă generaţie pentru a oferi calitate superioară şi a răspunde cerinţelor clienţilor. De asemenea, ne concentrăm cu şi mai multă dedicare direcţiilor de dezvoltare durabilă. Sutenabilitatea este esenţială atât atunci când vine vorba de modul în care Rottaprint înţelege să fie ca business, loc de muncă şi contributor al comunităţii locale. Economia circulară este un obiectiv important şi un deziderat pentru toţi actorii pieţei în care activăm. Suntem printre cei care pot face diferenţa şi care pot da un exemplu în favoarea societăţii, mediului şi a generaţiilor viitoare. Aşa că ne asumăm responsabilitatea pentru toate deşeurile pe care le generăm, iar echipa noastră este conectată la tot ce e nou în materie de soluţii reciclabile, cu componentă reciclabilă sau sustenabilă", a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
În urma tuturor investiţiilor în tehnologii şi echipamente realizate în ultimii ani, reprezentanţii Rottaprint spun că au asistat la o evoluţie semnificativă a termenelor de producţie şi la o îmbunătăţire a capacităţii de fabricare. Compania a înregistrat reduceri de până la 2 zile în ceea ce priveşte termenele de producţie faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022. Mai mult, această îmbunătăţire este semnificativă în contextul în care echipa Rottaprint lucrează cu un volum mare de comenzi, peste 60% dintre ele adresând industria FMCG, unde rapiditatea este esenţială.
Rottaprint are în vedere şi soluţii speciale de personalizare a ambalajelor şi etichetelor, precum finisări soft touch, coduri unice şi etichete inteligente, care sunt utile în industrii precum cea a vinurilor, a suplimentelor alimentare şi a produselor de lux.