Procesul de recrutare este o activitate specifică, desfaşurată conform unor reguli precise, unei discipline riguroase, de către specialişti care se formează de-a lungul a numeroase şi diverse proiecte. Presiunea timpului şi nevoia eficientizării la maximum a activităţilor subsumate acestor procese a condus la răspunsul pe care tehnologia îl dă acestor probleme: un software dedicat recrutării. Consultanţii şi dezvoltatorii Sincron au analizat un număr de 12 criterii de care trebuie să ţineţi seama atunci când achiziţionaţi un produs dedicat activităţii de recrutare.
De ce un software de recrutare?
Disciplina procesului de recrutare a fost studiată cu atenţie de echipe combinate de specialişti atât din domeniul recrutării şi resurselor umane cât şi din domeniul IT. Scopul acestui parteneriat strategic este de a pune tehnologia în slujba acestui proces, de a-l eficientiza şi a-l face sa fie flexibil în a răspunde diverselor nevoi specifice ale oricărui utilizator. Rezultatul este un răspuns precis la problemele specialiştilor în recrutare: o aplicaţie informatică ce disciplinează procesele unei agenţii de recrutare, sau a unui department de resurse umane specializat în recrutare. Există, bineînţeles, şi varianta bibliotecilor vaste garnisite cu dosare, a grămezilor nesfârşite de hârtii, sau a fişierelor rătăcite în directoarele computerelor diverselor persoane care se ocupă cu recrutarea în companie. Aceasta e o soluţie pentru cei care doresc să rămână cu 15-20 de ani în urma zilelor noastre şi nu sunt neaparăt preocupaţi de termeni ca eficienţa, costuri, profit, succes. Aceste rânduri nu se adresează acestora.
Analizând problemele şi specificul proceselor, precum şi necesităţile unei aplicaţii dedicate punctual procesului de recrutare, consultanţii Sincron sugerează un scurt ghid, format din 12 criterii de alegere a unei astfel de aplicaţii:
- Aplicatia trebuie să ofere posibilitatea introducerii rapide şi facile în sistem a datelor despre proiectele de recrutare şi despre candidaţi.
- Să ofere posibilitatea obţinerii rapide a informaţiilor dorite, prin criterii diverse şi simultane de căutari în baza de date, privind atât diverse proiecte de recrutare, cât şi profilul candidaţilor.
- Aplicaţia trebuie să răspundă specificului şi tuturor etapelor şi necesităţilor procesului de recrutare, nefiind doar o simplă bază de date.
- Să ofere instrumente pentru optimizarea procesului de recrutare, pentru disciplinarea acestuia şi creşterea productivităţii afacerii.
- Aplicaţia trebuie să fie prietenoasă, uşor de utilizat, să nu necesite un training extins pentru utilizatori şi să poata fi folosită imediat după instalare.
- Să ofere posibilitatea creării de rapoarte personalizate de activitate, care să răspundă nevoilor proprii în termen de date sau formate dorite.
- Software-ul de recrutare trebuie să ofere posibilitatea scalabilităţii, să poată răspundă cu uşurinţă creşterii numărului de utilizatori sau de filiale, odată cu creşterea firească a afacerii.
- Să ofere posibilitatea unei maxime flexibilităţi şi mobilităţi prin integrarea tehnologiei cu internetul şi intranetul, pentru ca aplicaţia să poată fi accesată virtual din orice locaţie.
- Să răspundă nevoilor de prelucrare şi optimizare a volumului mare de date pe care îl presupune procesul de recrutare, într-o bază de date unificată şi centralizată.
- Să aibă costuri de instalare şi infrastructură flexibile şi adaptate specificului fiecărei organizaţii.
- Instalarea şi mentenanţa trebuie să fie simple şi la îndemână, iar suportul tehnic prompt, disponibil şi eficient.
- Să ofere posibilitatea reutilizării şi valorificării cu usurinţă a datelor colectate din proiecte de recrutare anterioare, pentru a fi folosite şi integrate în proiecte noi.
Companiile ce desfăşoară activităţi intense de recrutare, precum şi agenţiile specializate pot beneficia prin intermediul unei aplicaţii dedicate procesului de recrutare de un număr de avantaje competitive, ce pot face diferenţa atât în calitatea candidaţilor selectaţi cât şi în optimizarea afacerii, în cazul unei agenţii de recrutare.
Despre Sincron
Sincron - software de recrutare, este o soluţie de eficientizare a managementului resurselor umane, dedicată activităţii companiilor de recrutare şi plasare a forţei de muncă sau departamentelor de HR din companii. Fiind realizat în strânsă legatură cu specialişti în resurse umane, experimentaţi în procesul de selecţie şi plasare de personal, aplicaţia implementează mecanismul clasic şi etapele reale urmate de un candidat spre locul de muncă disponibil. Construită cu scopul de a fi un instrument util şi prietenos pentru specialiştii în recrutare, Sincron este o soluţie inteligentă pentru eficientizarea activităţilor de resurse umane ale fiecărei companii.
Printre companiile ce folosesc Sincron pentru managementul procesului de recrutare, se numără: Brainspotting, Dynamic HR, Excon Consultanta, ISGPM, Quanta Resurse Umane, Smart Agency, Servier Pharma.
Despre Senior Software
Sincron este un aplicatie dezvoltată de Senior Software. Senior Software este o companie privată cu capital integral românesc ce oferă servicii de consultanţă şi dezvoltare în domeniul managementului afacerilor. Divizia ERP Senior Software este specializată în servicii de consultanţă şi dezvoltare software de tip Enterprise Resource Planning.