Graffiti BBDO a sărbătorit această ocazie cu o lună mai devreme prin trainingul de art direction susţinut de Sergey Sidorov, profesor la cea mai prestigioasă şcoală de advertising din lume, Miami Ad School.
Timp de două zile, 24 şi 25 februarie, echipa de art directori şi graphic designeri a agenţiei a lăsat deoparte băncile de imagine, Illustrator-ul şi tabletele grafice şi s-a înarmat cu foarfece, lipici, markere, pensule, vopsele, sprayuri colorate, cartoane şi reviste vechi într-un exerciţiu de handcrafting pus în slujba advertising-ului. Sesiunea a debutat cu exerciţii de analiză pe imagine şi pe diferite stiluri de reprezentare grafică, noţiuni de typography şi fotografie.
Partea cea mai apreciată de către participanţi a fost lucrul efectiv pe briefuri, în echipe de către doi art directori, ambii interesaţi de acelaşi rezultat: o idee publicitară puternică exprimată printr-un vizual cât mai spectaculos şi fără ajutorul vreunui program de calculator. Un fel de întoarcere la esenţă şi cât de departe poţi să mergi pentru a găsi soluţia cea mai ingeniosă pentru a transforma în realitate grafică, ideea din capul tău. Scăpaţi de sub puterea calculatorului, creativii au improvizat instrumente de lucru şi layout-uri din lucruri mai puşin obişnuite: bomboane, frişcă, linguriţe de plastic, etichete de haine, pansamente sau bucăţi de geam.
Ema Prisca, Creative Director Graffiti BBDO spune despre această experienţă: "Cred că principalul merit al acestui workshop este acela că a evidenţiat art directorilor, că înainte de a se aşeza în faţa calculatorului, trebuie să deţină deja răspunsul la întrebarea "de ce". Asta este ceea ce diferenţiază un profesionist de un aspirant. Işi poate explica sieşi (şi odată făcut pasul ăsta şi altora) de ce layout-ul, poza, grafica, ilustraţia arată cum arată. Pentru că aşa cum putem justifica gândurile din spatele propunerilor strategice şi creative, în egală măsură trebuie să avem argumente convingătoare (în primul rând pentru noi!) care să demonstreze că optăm pentru un anumit tip de execuţie în cunoştinţă de cauză."
Concluzia acestui week-end: "Analizează mai mult înainte să te apuci de execuţia propriu-zisă, exersează în fiecare zi şi nu lipi nimic pe mochetă că o să ai probleme a doua zi. A, şi: calculatoarele sunt doar pentru mail." Diana Cristea, Art Director.
Sergey Sidorov şi-a început cariera la Moscova. Are o experienţă de 14 în publicitate, lucrând ca graphic designer şi art director în mai mult ţări din Europa. In 2005, a fost cooptat ca profesor de graphic design, art direction şi typography de Miami Ad School.