Reporter: Cosmoprof Worldwide Bologna este un adevărat trend-setter pentru întreaga industrie de beauty. Care sunt principalele tendinţe identificate în această ediţie, pe zona de skin care? (la nivel de tipologie produse/ingrediente etc)?
Margareta Carp: Cu siguranţă este un eveniment de anvergură, de referinţă pentru industria noastră, iar ediţia de anul acesta s-a ridicat, încă o dată, la nivelul aşteptărilor şi a înregistrat un succes uriaş, iar noi ne-am bucurat, bineînţeles, din plin să fim prezenţi, fiind unul dintre reprezentanţii României pentru comunitatea de beauty din lumea întreagă. Expoziţia, cu un număr de peste 2.900 de expozanţi din 64 de ţări, a fost vizitată de peste 250.000 de profesionişti din circa 150 de ţări. COSMOPROF este întotdeauna sinonim cu inovaţia şi excelenţa, aşa încât aici am luat contact cu cele mai noi trenduri din zona de skin care.
Una dintre principalele tendinţe identificate la această ediţie, care se menţine de ceva timp, dată fiind importanţa ei, este accentul pus pe rezultatele testelor de eficacitate pentru susţinerea claim-urilor produselor, indiferent că vorbim despre teste ale ingredientelor folosite sau de teste pe produs. COSMETIC PLANT are în portofoliu atât produse cu ingrediente inovatoare, premiate, şi cu teste de eficienţă, cum ar fi Acidul Hialuronic 4D şi 5D, OMEGA Plus, Matrixyl® Synthe'6, BAKUCHIOL, Olea Vitae PLF, BRIGHT Oleoactif®, Sensibright® Dual White WD şi multe altele, cât şi produse cu teste de eficacitate pe produs, precum Fiolele 5D sau STOP Acne Gel, din noua gamă dedicată generaţiei Z, GOOD Skin.
Produsele destinate tenului matur rămân în continuare în focus şi vorbim aici inclusiv despre perioada menopauzei, o perioadă sensibilă din viaţa fiecărei femei, cu numeroase schimbări la nivelul pielii. Menopauza este mai mult decât o etapă din viaţă, este o călătorie care trebuie abordată în mod particularizat, în raport cu nevoile şi semnele specifice cu care se confruntă fiecare femeie, de la scăderea producţiei de colagen, îmbătrânirea tenului şi a pielii, accentuarea şi apariţia de noi riduri, pete pigmentare, până la scăderea fermităţii şi a elasticităţii pielii. În plus, este importantă preferinţa, în special a persoanelor adulte, pentru produsele cât mai naturale. Noi, la COSMETIC PLANT, am anticipat acest trend, astfel încât, chiar în prima zi a Cosmoprof Worldwide Bologna, am lansat gama BAKUCHIOL, destinată persoanelor care doresc să îşi menţină tinereţea tenului, folosind produse cu ingrediente naturale, Bakuchiol-ul fiind alternativa naturală a retinolului clasic, cu aceleaşi beneficii pentru ten, însă cu un profil de tolerabilitate net superior.
De asemenea, în tendinţe şi deosebit de importantă pentru sănătatea pielii, este protecţia solară pe tot parcursul anului, fiind bine cunoscut faptul că expunerea la radiaţiile solare reprezintă un factor important care poate conduce la îmbătrânirea prematură a tenului. Soluţia este reprezentată de cremele de faţă cu filtre solare, acestea fiind apreciate atât pentru efectul de protecţie propriu-zis, cât şi pentru faptul că simplifică rutina de îngrijire, deoarece nu mai este necesară aplicarea unei creme de faţă ce are ca beneficiu doar protecţia solară. În plus, SPF-ul integrat într-o cremă de faţă pentru utilizare zilnică contribuie şi la optimizarea bugetului alocat de către consumatori produselor cosmetice. În portofoliul nostru se regăsesc mai multe creme pentru faţă care au şi filtre solare în compoziţie, cea mai recentă fiind integrată în gama GOOD Skin, destinată tinerilor. Este vorba despre produsul Protect & Mattify Cream cu SPF 15 care, pe lângă protecţia solară, asigură atât un efect instant de matifiere, cât şi hidratare.
Reporter: Care sunt produsele vedetă ale momentului?
Margareta Carp: Ca şi categorii de produse pentru îngrijirea tenului, serurile sunt vedetele momentului, fie că vorbim de produse simple, cu un singur ingredient activ, fie că vorbim de combinaţii de ingrediente care acoperă o arie mai generoasă de beneficii, în ideea trendului de skin care minimalist. Asftel, şi la standul nostru de la COSMOPROF, una dintre gamele care a captat atenţia vizitatorilor a fost GOOD Skin, în această gamă fiind incluse patru seruri cu concentraţii mari de ingrediente active.
Tot la capitolul vedete intră şi produsele cu extracte din plante, cât mai naturale şi fără compuşi iritanţi - parfum, parabeni, parafine, siliconi, coloranţi etc. -, datorită profilului de tolerabilitate superior. Preferinţa pentru acest tip de produse se pliază foarte bine pe profilul COSMETIC PLANT, care continuă să potenţeze puterea plantelor prin ştiinţă şi inovaţie, astfel că în fiecare produs din portofoliul, în lista ingredientelor active, se regăsesc obligatoriu plante.
Reporter: Cât accent pune COSMETIC PLANT pe noile tendinţe?
Margareta Carp: Urmărim în permanenţă trendurile şi ne adaptăm constant la cerinţele şi nevoile consumatorilor, atât în materie de ingrediente şi formulări, cât şi la nivel de preferinţe faţă de anumite categorii de produse, tipuri de ambalaje şi finisaje ale acestora.
Reporter: Ce inovaţii/tehnologii aţi remarcat la nivel de industrie?
Margareta Carp: De menţionat ar fi fenomenul de DIY (Do it yourself) aplicat la nivelul produselor cosmetice. De exemplu, anumite produse sau ingrediente sunt impregnate în anumite suporturi şi se activează în prezenţa apei sau componentele solide şi cele lichide ale unui produs sunt ambalate separat, pentru a fi amestecate de client acasă. Un alt exemplu ar fi măştile şerveţel şi serul care, deşi au un ambalaj comun, sunt în compartimente separate.
Tot la categoria inovaţie/tehnologie intră şi combinarea, în acelaşi recipient, a unor componente sub formă de ser cu alte componente sub formă de cremă, în diverse modele şi culori.
Reporter: Cum se poziţionează România faţă de ce aţi văzut la Cosmoprof? Sunt producătorii români în linie cu tendinţele globale, mai este loc de dezvoltare?
Margareta Carp: România urmează îndeaproape trendurile în materie de produse cosmetice şi potenţialul de dezvoltare este foarte mare. Faptul că cele două game noi COSMETIC PLANT - GOOD Skin, care oferă o rutină completă de îngrijire pentru generaţia Z, prin produse cu concentraţii mari de ingrediente active, şi BAKUCHIOL, care asigură efect anti-ageing cu un ingredient de origine vegetală, natural -, au fost vedetele standului nostru, confirmă faptul că suntem inovatori şi ne dezvoltăm în linie cu cele mai recente trenduri din piaţă.
Reporter: Ce planuri de dezvoltare aveţi pe plan internaţional?
Margareta Carp: Participarea noastră la Cosmoprof Worldwide Bologna a avut mai multe obiective, printre care şi identificarea unor potenţiali parteneri pentru extinderea ariei în care comercializăm produsele COSMETIC PLANT. Pe parcursul celor trei zile de expoziţie am purtat discuţii cu aproape 40 de companii din ţări precum Germania, Spania, Italia, Republica Moldova, Ucraina, Maroc, Kuweit, UAE, Iordania sau Ungaria, urmând să analizăm posibilitatea concretizării acestora în viitoare colaborări. De asemenea, am identificat posibili noi furnizori de ambalaje şi echipamente care ne-ar putea ajuta să fim mai performanţi.
Reporter: Mulţumesc!
(C)