Flanco Retail a încheiat primul semestru al anului cu vânzări în valoare de 433 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în condiţiile în care piaţa de electro-IT a crescut cu 6%, a anunţat, ieri, compania prin intermediul unui comunicat.
Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail, a declarat: "După rezultatele istorice obţinute anul trecut, am continuat executarea strategiei începute în 2017, de creştere sănătoasă a afacerii. Ne-am concentrat pe eficientizarea activităţilor - fie că vorbim despre dinamica reţelei naţionale de magazine sau despre magazinul online, despre proiectele gândite pentru angajaţi sau clienţi - iar rezultatele sunt pe măsură".
La sfârşitul lunii iulie, compania deţinea o reţea de 149 de magazine, dintre care 12 nou deschise pe parcursul primei jumătăţi din 2019 şi încă patru deschise în luna iulie, se mai arată în comunicat.
Conform acestuia, în această perioadă, Flanco s-a concentrat pe extinderea prezenţei mai cu seamă în oraşele medii şi mici, precum şi pe dezvoltarea omnichannel a întregii structuri de business.
Domnul Sîrbu a adăugat: "Am început anul cu deschideri de magazine în Borşa şi Vulcan, ne-am bucurat să ajungem cu primele noastre magazine la clienţii noştri din Moreni, Topliţa, Odobeşti, Pucioasa, Gherla, Cernavodă, Petrila, Târgu Ocna, Buhuşi, Beiuş, Fălticeni şi am adăugat un al doilea magazin în oraşele Roman, Vaslui şi Drobeta-Turnu Severin".
În acelaşi timp, dezvoltarea omnichannel a retailerului continuă să livreze rezultate: vânzările pe canalele digitale şi în special comenzile plasate de pe dispozitivele mobile şi-au continuat tendinţa ascendentă şi au generat o creştere de 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, a mai menţionat domnia sa.
În ceea ce priveşte creditarea, aceasta a stagnat, mai degrabă, în primul semes-tru, a mai precizat CEO-ul companiei româneşti, iar motivele principale au fost disfuncţionalitatea interogării bazelor de date ale ANAF, pentru o bună perioadă de timp, dar şi modificările legislative survenite la începutul anului (OUG 114 şi noile norme ale BNR pentru creditarea persoanelor fizice).
În schimb, cumpărăturile prin carduri de credit au crescut cu 20% faţă de anul trecut, a mai spus reprezentantul retailerului, punctând: "Tot în această perioadă, am resimţit o presiune crescândă pe costuri. Faţă de aceeaşi perioadă a lui 2018, costurile chiriilor şi ale utilităţilor au crescut cu peste 5%, în timp ce costurile dedicate personalului s-au mărit cu peste 25% faţă de primul semestru al 2018".
În acest prim semestru, Flanco s-a alăturat iniţiativelor Ministerului Mediului şi ale Primăriei Capitalei, prin participarea la programele "Rabla pentru Electrocasnice" şi "Eco-Vouchere", a mai transmis compania, explicând că 60% din numărul total de vouchere au fost folosite la Flanco pentru televizoare şi 40% pentru electrocasnice mari.
Dragoş Sîrbu a mai explicat că planurile Flanco pentru întregul an 2019 prevedeau o creştere cu 12% a cifrei de afaceri şi adăugarea a încă 20 de noi unităţi la reţeaua naţională de magazine, adăugând: "Rezultatele primului semestru ne încurajează să intensificăm ritmul deschiderilor de noi magazine. Avem în plan încă zece locaţii până la sfârşitul anului, urmând să încheiem 2019 cu 26 de magazine nou deschise". Flanco este activ pe piaţa locală din anul 1994.