Producătorii de vin din ţara noastră au investit, în ultimii şapte ani, peste 200 de milioane de euro, în plantaţii şi peste 250 de milioane de euro în crame şi tehnologii, ne-a declarat Ovidiu Gheorghe, Director General Patronatul Naţional al Viei şi Vinului (PNVV). Potrivit domniei sale, deşi bugetul românilor s-a diminuat semnificativ pe fondul crizei economice, interesul pentru vinul de calitate a crescut, alţi factori determinanţi fiind apariţia cramelor mici şi medii, dar şi concurenţa strânsă dintre producători.
Dacă la începutul anului trecut, producătorii din domeniu estimau că piaţa va stagna, la finalul lui 2011, vânzările din acest sector arătau o creştere cuprinsă între 9% şi 20%, pentru vinurile cu preţuri mai mari de 12 lei, a subliniat Ovidiu Gheorghe.
Consumul de vin de calitate a înregistrat o creştere de la 350 milioane euro, în 2009, la aproximativ 400 milioane euro în 2011.
Pe parcursul anului trecut, au apărut producători noi, numărul însemnelor de certificare crescând cu 15% în comparaţie cu 2010, în 2011 fiind certificate 32.765.000 de însemne, conform rezultatelor ONVPV.
Companiile din piaţa vinului de masă au înregistrat, anul trecut, o recoltă mai mare faţă de cea din 2010, de 6,5 milioane hectolitri, de la 5 milioane hectolitru. În acelaşi timp, au fost importate cantităţi record de vin vrac, din ţări precum Spania şi Italia, importuri care au fost în scădere, în ultimele luni.
"Pentru obţinerea sumei de 42,1 milioane euro anual destinată Ro-mâniei ca Program Suport pentru Sectorul Vitivinicol în perioada 2008-2013, PNVV a reuşit un lobby fructuos, atât pe lângă asociaţiile similar europene, cât mai ales pe lângă Comisia Europeană, exerciţiu pe care l-am reluat deja în perspectiva negocierilor Reformei PAC 2014-2020", a declarat Ovidiu Gheorghe, PNVV.
În primele zece luni din 2011, valoarea importurilor s-a ridicat la 38 milioane de euro, iar exporturile au atins cifra de 12,6 milioane de euro.