• "General Motors", compania-mamă a firmei "Opel", elimină 9.500 de locuri de muncă de la divizia sa europeană, pînă în 2007, ca urmare a pierderilor de 742 milioane de dolari înregistrate anul trecut, pe continent
Constructorul auto american "General Motors", cel mai mare din lume, anunţă că 4.500 de angajaţi ai diviziei europene "Adam Opel", respectiv 13% din forţa de muncă a acesteia, au acceptat să-şi părăsească posturile în 2005, prevenind astfel disponibilizările în masă. Prin această măsură, compania va reuşi să realizeze o diminuare a costurilor cu 659 milioane de dolari anual.
"< Opel > a reuşit să ajungă la un acord cu salariaţii privind obiectivul de disponibilizări stabilit pentru anul în curs", declară Norbert Kuepper, şeful de personal al companiei. Acesta a precizat că "Opel" va continua să negocieze cu reprezentanţii sindicatului IG Metall pe marginea reducerii cheltuielilor.
"General Motors" recurge la astfel de măsuri după ce, în 2004, a înregistrat pierderi de 742 milioane de dolari în Europa. Cota de piaţă a companiei a scăzut la 9,6% anul trecut, în Europa, de la 13,2% în 1993. Vînzările în Europa de Vest au crescut cu numai 0,6% faţă de anul 2003, în vreme ce producătorul nipon " Toyota" şi-a majorat cifra de afaceri cu 7,1% pe continent, iar BMW - cu 12%.
În decembrie 2004, conducerea producătorului auto a încheiat o înţelegere cu salariaţii, în baza căreia va reduce 11.500 de posturi în Europa, prin pensionare anticipată şi reorientare profesională. "Opel", care număra 35.400 de salariaţi la finele anului trecut, va elimina 9.500 de locuri de muncă pînă în 2007. La ora actuală, divizia "Opel" este utilizată la 62% din capacitatea sa.