Black Friday 2021 a adus în peisajul comerţului online românesc perioade extinse de reduceri şi campanii adaptate la cererile consumatorilor, care nu au mai aşteptat ziua de 12 noiembrie pentru a face cumpărături, ci au profitat de lansarea ofertelor chiar de la începutul lunii. Conform datelor companiei de tehnologie 2Performant, liderul pieţei de marketing afiliat din România, în perioada 1-14 noiembrie 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite şi care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 vânzări, în valoare de 6.929.804 euro + TVA, cu 47,8% mai mari decât anul trecut. Indicele de vânzări ajunge la 16,56 euro, cu alte cuvinte pentru fiecare euro investit în marketing afiliat un magazin online a câştigat în medie 16,56 euro, conform unui comunicat remis redacţiei.
A fost o perioadă bună şi pentru afiliaţii din 2Performant.com, adică acei specialişti în online care generează vânzări pentru magazinele online şi primesc în schimb comisioane. În perioada 1-14 noiembrie, 1.282 afiliaţi au generat pentru ei comisioane în valoare de 418.500 euro + TVA, în creştere cu 37,5% faţă de anul trecut.
"Prin numărul mare de utilizatori din platforma noastră - magazine online şi afiliaţi, dar şi prin diversitatea acestora şi a industriilor pe care le reprezintă, am observat anul acesta de Black Friday tendinţe diferite faţă de anii trecuţi. În primul rând, este vizibilă o creştere mare a vânzărilor încă din săptămâna pre-Black Friday, dar şi în zilele de dinainte şi de după 12 noiembrie, în contextul în care mulţi retaileri au ales să deruleze campanii pe o perioadă mai lungă. Avem în eCommerce-ul românesc magazine online care vin cu oferte adevărate, adaptate la cererea reală a consumatorilor. Anul acesta am avut cumpărători mai informaţi, cu nevoi şi aşteptări clare, care au avut apetit pentru cumpărături în toată această perioadă, nu doar în vinerea Black Friday. De aceea vânzările s-au distribuit mai bine pe toată perioada. Totodată, afiliaţii 2Performant, care înţeleg şi ştiu să răspundă cererii din piaţă, au trimis către magazinele online pe care le-au promovat un trafic mai informat, lucru susţinut de creşterea pe rata de conversie în special, dar şi pe valoarea vânzărilor şi a indicelui de vânzări", comentează Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.
Listată pe piaţa AeRO a BVB şi inclusă în indicele BET AeRO (simbol bursier 2P), 2Performant operează cea mai mare platformă de marketing afiliat din România şi este direct conectată la industria comerţului online, colaborând cu peste 800 de magazine din 30 de industrii. De Black Friday, compania constată creşteri semnificative pe toate categoriile importante din 2Performant.com. Industria Fashion a înregistrat creşteri spectaculoase faţă de perioada 2-15 noiembrie 2020 (când a avut loc Black Friday), în care interesul consumatorilor pentru articole de îmbrăcăminte suferise din cauza pandemiei. Anul acesta, în intervalul 1-14 noiembrie, categoria de produse Fashion a înregistrat o creştere cu 62,8% a numărului de vânzări şi cu 86,3% a valorii vânzărilor, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături este şi ea cu 14,4% mai mare. În aceeaşi perioadă de referinţă, categoria produselor Home & Garden înregistrează cea mai mare valoare a coşului mediu de Black Friday, respectiv 165,2 euro + TVA, în creştere cu 31,2% faţă de anul trecut.
Săptămâna premergătoare evenimentului Black Friday, respectiv 1-7 noiembrie, este marcată de creşteri importante comparativ cu acelaşi interval al anului trecut, pe fondul ofertelor lansate de retaileri încă de la începutul lunii: magazinele online din 2Performant.com au realizat prin intermediul platformei 33.195 de vânzări, în creştere cu 72,1%, în valoare de 1.870.803 euro + TVA, cu 81,6% mai mult faţă de anul trecut.
În săptămâna de Black Friday, respectiv 8-14 noiembrie, creşterile cele mai mari au fost înregistrare în zilele de joi, sâmbătă şi duminică, dat fiind că mai mulţi retaileri au lansat campanii pe parcursul săptămânii, comparativ cu anul trecut când campaniile au fost concentrate pe ziua de vineri. Numărul vânzărilor din această săptămână a fost distribuit pe zile astfel: luni 7%, marţi 7%, miercuri 12%, joi 14%, vineri 31%, sâmbătă 14%, duminică 15%. La nivelul întregii săptămâni, 2Performant a intermediat pentru magazinele online din platformă 81.668 vânzări, cu 28,3% mai mult ca anul trecut, în valoare de 5.059.000 euro + TVA, cu 38,3% peste valoarea aceleiaşi perioade din 2020. Valoarea medie a coşului de cumpărături este de 61,95 euro + TVA, mai mare cu 7,8% faţă de anul trecut. În acelaşi timp, rata medie de conversie în această săptămână a fost de 2,5%, o medie foarte bună pentru industria de eCommerce.
Ziua de 12 noiembrie, când a avut loc Black Friday anul acesta, a adus o creştere cu 5,2% a numărului de vânzări şi o valoare a acestora cu 14,1% mai mare comparativ cu ziua de Black Friday a anului trecut. Valoarea medie a coşului de cumpărături pentru această zi de vineri este cu 8,5% mai mare ca anul trecut, în vreme ce rata de conversie creşte la 3,1%. Categoria cu cea mai mare valoare a vânzărilor de Black Friday a fost Electronics IT&C, urmată de Books Movies & Music, Fashion, Home & Garden şi Beauty. Aceste prime 5 categorii de produse au realizat 81% din valoarea tuturor vânzărilor realizate în vinerea de Black Friday prin intermediul 2Performant.