Grupul de comerţ online eMAG şi-a majorat cu 17,5% veniturile anul trecut, comparativ cu 2017, până la 4,77 miliarde de lei, conform anunţului făcut ieri de oficialii acestuia, care au menţionat că avansul s-a datorat dezvoltării accelerate. Rezultatele au fost susţinute de extinderea ofertei de produse, de creşterea numărului de clienţi şi de investiţiile în angajaţi, logistică, tehnologie şi dezvoltare internaţională.
Cifra de afaceri realizată în România a sporit cu 23% în 2018, la 3,17 miliarde de lei.
Retailerul eMAG ar putea fi listat la bursă în următorii ani, dar deocamdată nu a elaborat un proiect în acest sens. Iulian Stanciu, CEO eMAG, a afirmat ieri, într-o conferinţă de presă: "Ne-am dori să ne listăm, dar nu am construit un proiect clar în acest sens, pentru următorii doi ani".
Pe de altă parte, domnia sa a declarat că societatea pe care o conduce a devenit o multinaţională românească, subliniind: "Compania are sediul central în România şi aici va rămâne. eMAG este un brand românesc, tehnologia este dezvoltată în România, proprietatea intelectuală - la fel. Aceasta este definiţia unei companii româneşti - să aibă sediul central în România, să dezvolte tehnologie pe plan local şi să se extindă în afară. Prin dezvoltarea noastră în exterior, România a devenit un hub internaţional de e-commerce".
Iulian Stanciu a menţionat că investiţiile realizate de eMAG au ajuns la cel mai înalt nivel în 2018, iar cea mai importantă sumă a fost alocată "creşterii angajaţilor", respectiv 2 milioane de euro, dat fiind că "ei sunt cei care creează şi produc valoare".
Pe acest segment, compania a lansat un program nou anul trecut - "Upgrade" - prin care urmăreşte creşterea angajaţilor de la început astfel încât unii să ajungă chiar pe roluri de manager. Totodată, eMAG derulează programul "Future25", care pregăteşte potenţialii viitori conducători ai firmei, şi programul "iLead", de dezvoltare a managerilor.
Anul trecut, eMAG a mai investit 30 de milioane de euro în tehnologie, pentru dezvoltarea site-ului şi aplicaţiei eMAG, a marketplace-ului, dar şi în infrastructura IT. O sumă de 76 de milioane de euro a fost alocată investiţiilor în logistică (depozit nou, automatizări).
Investiţiile în dezvoltarea internaţională a eMAG au atins 33 de milioane de euro anul trecut.
"În 2018, am ajuns la 4.860 de salariaţi în tot ce înseamnă grupul eMAG din toate ţările şi companiile în care am investit", a spus domnul Stanciu, care a adăugat că investiţia totală în companii, tehnologie şi logistică a fost de 141 de milioane de euro, iar pentru următorii cinci ani, eMAG are ca obiectiv să investească 150 de milioane de euro în tehnologie.
Potrivit lui Iulian Stanciu, eMAG este un grup profitabil în România, iar profitul este şi va fi investit în dezvoltarea altor pieţe. Investiţiile mai sus menţionate au fost realizate din acest profit, din credite bancare (precum cazul depozitului nou), dar şi din finanţare de la grupul media multinaţional Naspers, acţionar eMAG. Naspers a investit până acum aproximativ 250 de milioane de dolari în companie, conform domnului Stanciu.
Numărul clienţilor eMAG a crescut cu 38% pe zona rurală anul trecut, iar în urban - cu 27%.
"Avem peste un milion de clienţi noi din România în 2018, iar 500.000 au venit din zona rurală", conform domnului Tudor Manea, vicepreşedintele eMAG, care a precizat: "Creşterea gamei de produse şi îmbunătăţirea serviciilor de plată şi livrare au generat o creştere a numărului de clienţi şi a cifrei de afaceri. Vom continua să ne dezvoltăm prin investiţii în tehnologie, potenţialul este mare, atât în România cât şi în regiune".
În cele patru ţări în care operează, eMAG are 9,4 milioane de clienţi, cu 1.868.600 mai mulţi faţă de anul precedent, dintre care 975.000 sunt din România.
Oferta companiei a fost extinsă la 5,7 milioane de produse în 2019, de la 3,1 milioane în 2018. eMAG estimează că, în 2020, numărul produselor aflate la vânzare în marketplace-ul său va depăşi 10 milioane.
Prin fuziunea eMAG cu Extreme Digital din Ungaria, compania se dezvoltă pe un total de nouă ţări, intrând astfel pe cinci pieţe noi: Croaţia, Slovenia, Slovacia, Austria şi Cehia.