De astăzi a început a 9-a ediţie anuală a GPeC (Gala Premiilor eCommerce), unde magazinele online se pot înscrie în competiţia GPeC 2014, iar pentru întreaga industrie urmează 7 luni de evenimente e-commerce Premium, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În perioada 25 aprilie - 23 mai, magazinele online se pot înscrie la a 9-a ediţie a Competiţiei GPeC, "cea mai complexă de până acum", potrivit organizatorilor.
Pentru a fi acceptate în competiţie, toate magazinele online trebuie să întrunească integral criteriile de preselecţie care presupun respectarea legislaţiei europene în domeniu şi a bunelor practici în comerţul electronic, precum: publicarea tuturor informaţiilor de contact; respectarea politicii de returnare a produselor în 14 zile calendaristice/10 zile lucrătoare; existenţa unei proceduri de conciliere internă în cazul clienţilor nemulţumiţi; informarea corectă a clienţilor cu privire la preţul final al produselor, modalităţile de plată acceptate, modalităţile de livrare, condiţiile de garanţie şi service etc.
Odată admise în Competiţia GPeC 2014, magazinele online vor fi evaluate de peste 20 de specialişti, conform setului de criterii de jurizare care numără peste 90 de elemente esenţiale pentru orice afacere online. Faţă de ediţiile precedente, organizatorii au adăugat criterii de jurizare în funcţie de tipul produselor/serviciilor comercializate de magazine.
Evaluarea magazinelor online se face în 2 etape, la momente diferite, pentru a observa evoluţia acestora în timp. Toate magazinele înscrise în competiţie primesc rapoartele de jurizare care conţin punctajele pe fiecare criteriu şi scurte explicaţii/recomandări din partea specialiştilor auditori. De asemenea, magazinele primesc şi o referinţă a poziţiei lor faţă de competitori.
Taxa de participare în competiţia GPeC 2014 este de 250 euro, dar magazinele înscrise câştigă servicii de peste 3000 euro: au acces la ambele rapoarte de jurizare, o astfel de evaluare profesionistă costând peste 2000 euro; magazinele online româneşti primesc Marca de Încredere "TRUSTED" gratuit pentru 12 luni (economisesc încă 120 euro - costul acordării Mărcii dacă nu s-ar înscrie în competiţia GpeC); au acces la instrumentele de optimizare a conversiilor şi A/B testing Marketizator si Vibetrace (adică înca un beneficiu de 800 euro, cât ar costa abonamentele lunare la cele 2 instrumente); primesc consultanţă avizată de la membrii juriului în cadrul Întâlnirilor Consultative GPeC, iar magazinele online care se înscriu în competiţia GPeC 2014 până pe 9 Mai inclusiv, au acces gratuit la GPeC Summit în limita a 2 persoane/magazin (3 zile de Conferinţă, Workshopuri şi E-Commerce Expo - eveniment desfăşurat în Bucureşti, pe 26-27-28 mai).
Înscrierea magazinelor în competiţie se face completând formularul de pe pagina de internet GPeC.ro până pe 23 mai 2014, ora 23:59 (ora României). Magazinele online care se înscriu până pe 9 mai 2014 (inclusiv), beneficiază de gratuitate în participarea la GPeC Summit, în limita a 2 persoane/magazin (adică economisesc înca 254 euro).
Pe lângă competiţia magazinelor online, "Bucureştiul va intra pe harta comerţului electronic internaţional prin intermediul GPeC Summit", potrivit declaraţiilor organizatorilor. Pe 26-27-28 mai 2014 are loc evenimentul de comerţ electronic GPeC Summit care reuneşte "unii dintre cei mai buni speakeri din toate colţurile lumii şi oferă infinite posibilităţi de networking, multiple oportunităţi de afaceri, schimb de experienţă şi, mai ales, conţinut premium", potrivit comunicatului. Printre speakerii internaţionali deja confirmaţi se numără: Chris Goward, Preşedinte & CEO WiderFunnel, autor al cărţii "You Should Test That!", Matthew Woodward, "Guru în SEO şi Marketing Afiliat, Caroline Hey, International Business Manager FACT-Finder, Ela Dokurno, International Marketing Coordinator FACT-Finder, Jacob Kildebogaard, Co-Fondator "WebJuice".
Directorul şi fondatorul GpeC Andrei Radu a declarat: "Timp de 3 zile, GPeC Summit înseamnă un adevărat festin de e-commerce: o zi de Conferinţă plină de keynote-uri inspiraţionale şi panel-uri de dezbatere, două zile care totalizează 12 workshopuri pe cele mai importante subiecte pentru orice afacere online, E-Commerce Expo cu furnizorii de soluţii şi servicii de comerţ electronic pentru magazinele online şi E-Commerce Party - locul ideal de networking între participanţi si speakeri. Am pregătit un line-up excepţional de speakeri români şi internaţionali - speakeri ale căror cărţi sunt best-selling pe Amazon, deci noi zicem că nimeni nu trebuie să rateze GPeC Summit".
Subiectele propuse în discuţie în cadrul GPeC Summit vizează toate aspectele importante ale unei afaceri online: Optimizarea conversiilor; Web Analytics; SEO & SEM; Personalization; Usability; Social Media; Logistica & Curierat; Team Management; Loializarea clienţilor; A/B testing; E-mail marketing; Diferenţiere & USP.
Biletele pentru GPeC Summit au fost puse în vânzare, existând şi o ofertă early-bird (reyervarea biletelor din timp), valabilă până pe 9 Mai 2014, inclusiv, potrivit căreia un bilet valabil pentru toate cele 3 zile costă doar 127 euro (TVA inclus).
Mai multe detalii despre politica de preţuri, avantajele participării, speakerii confirmaţi până în prezent şi înscriere, regăsiţi pe pagina de internet GPeC.
"Pe lângă aceste două acţiuni majore, organizatorii GPeC au pregătit numeroase alte evenimente care se vor desfăşura pe parcursul celor 7 luni, menite să «ţină în priză comunitatea de e-commerce mai bine de jumătate de an», după cum spune Andrei Radu: Întâlnirile Consultative GPeC, Şcoala de Vară de Comerţ Electronic, ECOMfest - Primul Târg al Magazinelor Online, GPeC Summit (ediţia de toamnă) şi Festivitatea de Premiere GPeC 2014", se mai arată în comunicat.