Anheuser-Busch (AB) InBev, cel mai mare producător de bere la nivel mondial, analizează posibilitatea de a se asocia cu Pepsi, după ce în septembrie au apărut informaţii potrivit cărora compania vizează o achiziţie a competitorului SABMiller, transmite Bloomberg.
Compania cu capital belgiano-brazilian analizează o eventuală asociere cu gigantul american Pepsi, a cărui valoare de piaţă este estimată la 142 de miliarde de dolari, pentru a decide dacă o astfel de tranzacţie este utilă din punct de vedere strategic şi financiar, potrivit surselor Bloomberg.
Însă, nu au fost iniţiate negocieri în acest sens până în prezent.
O astfel de tranzacţie ar pune o distanţă şi mai mare decât cea existentă între AB InBev şi competitorii săi, Monster Beverage şi Keurig Green Mountain.
Principalele motive pentru analizarea asocierii cu Pepsi sunt posibilitatea de a reduce costurile şi de creştere a veniturilor companiei, prin vânzarea de bere şi băuturi răcoritoare prin intermediul aceleiaşi reţele de distribuţie.
Cultura AB InBev este "bazată pe încheierea unor tranzacţii pe scară largă, pe paşi mari înainte", a declarat Richard Withagen, analist la Kepler Cheuvreux.
În ultimii zece ani, AB InBev a încheiat tranzacţii de aproximativ 90 de miliarde de dolari.
În septembrie, au apărut informaţii potrivit cărora AB InBev ar negocia obţinerea unor credite pentru a finanţa o posibilă achiziţie a companiei rivale SABMiller, într-o tranzacţie estimată la aproape 122 de miliarde de dolari.