AB InBev, producătorul de bere care achiziţionează rivala SABMiller, a acceptat oferta grupului nipon Asahi de a prelua brandurile Grolsch, Peroni şi Meantime, deţinute de SABMiller, tranzacţia ridicându-se la 2,55 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari), transmit Bloomberg şi Reuters.
AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume, a anunţat marţi că achiziţionarea celor trei branduri de către Asahi îi va permite să îndeplinească cerinţele autorităţilor de reglementare în vederea aprobării preluării SABMiller, o tranzacţie evaluată la 105 miliarde de euro.
În februarie, Asahi Group a anunţat că este în negocieri exclusive pentru preluarea brandurilor de bere Grolsch, Peroni şi Meantime de la SAB, pentru a contracara încetinirea creşterii pe piaţa internă.
Anheuser-Busch InBev a anunţat recent că intenţionează să vândă o serie de branduri premium din Europa ale SABMiller, cum ar fi Peroni şi Grolsch, pentru a atenua temerile autorităţilor de reglementare din Europa legate de această tranzacţie.
AB InBev a acceptat anul trecut să achiziţioneze SABMiller cu suma de 105 miliarde de euro, o tranzacţie care va crea un gigant al pieţei berii ce va domina 30% din piaţa mondială de resort.
Peroni şi Grolsch sunt două dintre cele patru branduri premium globale ale SABMiller, celelalte fiind Miller Genuine Draft şi Pilsner Urquell.
Împreună, AB InBev şi SABMiller vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, adică de trei ori mai mult decât actualul număr trei mondial - grupul olandez Heineken -, şi vor vinde o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicană Corona, la marca australiană Foster şi cea chineză Snow, cea mai vândută marcă de bere din lume.
Pentru a evita să fie sancţionată pentru abuz de poziţie dominantă, această alianţă va ceda o parte din activităţile celor două companii, urmând ca SABMiller să vândă participaţia majoritară pe care o deţine la producătorul american MillerCoors unui alt producător de bere din SUA, Molson Coors, pentru 12 miliarde de dolari (11,2 miliarde de euro).
Marii producători de bere sunt în căutarea de noi segmente de creştere, în condiţiile în care piaţa berii ar urma să se majoreze cu doar 1% între 2014 şi 2015, din cauza stagnării de pe pieţele dezvoltate. În schimb, berile artizanale, care reprezintă între 5 şi 9% din consum, vor înregistra o creştere a vânzărilor de peste 10% pe an pe pieţele cele mai avansate.
Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Glosch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's şi Stejar.