Compania britanică GlaxoSmithKline va plăti până la 2 miliarde de dolari companiei to iTeos Therapeutics, pentru dezvoltarea şi comercializarea, împreună, a unui tratament ocologic, au anunţat luni cei doi producători farmaceutici, informează news.ro.
iTeos, înregistrată în Boston, ale cărei acţiuni au urcat cu 52% în urma anunţului, va primi un avans de 625 de milioane de dolari şi este eligibilă să mai primească până la 1,45 de miliarde de dolari, dacă programul va îndeplini obiectivele stabilite pentru dezvoltare şi comercializare.
GlaxoSmithKline este presată să îşi extindă portofoliul de medicamente, în urma informaşiei că investitorul activist american Elliott a constituit o participaţie semnificativă la companie.
Producătorul american de medicamente se pregăteşte să prezinte şi planuri de separare a diviziei de produse de consum de producţia de medicamente.
Acordul cu iTeosprevede dezvoltarea EOS-448, un medicament cu anticorpi monoclonali care acţionează ca agent anti-TIGIT, care s-a dovedit promiţător în studiile timpurii.
Tratamentele anti-TIGIT sunt imunoterapii experimentale împotriva anumitor tipuri de cancer. Aceste tratamente, între care tiragolumab, al grupului Roche, şi vibostolimab, al Merck & Co, sunt destinate să dezactiveze capacitatea unei tumori de a evita sistemul imunitar.
Directorul ştiinţific al GSK, Hal Barron, a declarat că imuno-oncologia "a transformat tratamentul cancerului", dar că mai puţin de 30% dintre pacienţi răspund la tratament cu actualii inhibitori ai punctelor de control imunitar.
Acordul cu iTeos va face din GSK singura companie cu anticorpi care vizează cele trei puncte de control cunoscute, care uneori împiedică sistemul imunitar să lupte împotriva celulelor canceroase, a explicat GSK.
EOS-448 este în prezent testat într-un studiu în stadiu incipient la pacienţii cu tumori solide avansate. GSK şi iTeos intenţionează să înceapă studii de combinaţii de EOS-448 cu medicamentul pentru cancer al GSK aprobat recent, dostarlimab, în 2022.
ITeos aredreptul să obţină plăţi pentru îndeplinirea obiectivelor şi redevenţe pentru vânzările realizate în afara Statelor Unite, iar cele două companii vor împărţi atât costurile de dezvoltare, cât şi profiturile din SUA.