Acţiunile Nissan Motor au crescut miercuri cu 24% la Bursa de la Tokyo, cel mai mult în ultimele cinci decenii, pe fondul speranţelor că o potenţială alianţă cu Honda Motor va salva producătorul auto nipon de criza financiară, transmit AP şi Bloomberg.
"Ţinând cont că Nissan ar urma să obţină sprijin de la un partener puternic din punct de vedere financiar şi operaţional, aceasta trebuie să fie considerată o veste bună", a apreciat Julie Boote, analist la firma Pelham Smithers Associates Ltd, în Londra.
Honda ia în considerare câteva opţiuni, inclusiv o fuziune, o alianţă de capital sau înfiinţarea unei companii holding, a afirmat miercuri vicepreşedintele executiv Shinji Aoyama, după informaţiile apărute în timpul nopţii privind discuţiile dintre al doilea şi al treilea producător auto din Japonia.
Acţiunile Mitsubishi Motors Corp, care ar putea fi un participant la alianţă, au crescut cu 20%, înregistrând cel mai mare avans din 2013. Această tranzacţie ar crea al treilea cel mai mare producător auto mondial, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 55 miliarde de dolari, concurând astfel cu Toyota şi Volkswagen AG, potrivit surselor citate.
În contrast, titlurile Honda au scăzut cu 3,4% din cauza temerilor că va trebui să acorde sprijin financiar Nissan. O alianţă nu va aduce Honda "beneficii pe termen scurt", susţine Tatsuo Yoshida, analist la Bloomberg Intelligence.
Nissan, care are o alianţă cu Renault SA aflată în revizuire, a anunţat luna trecută că va reduce cu 9.000 numărul angajaţilor săi, reprezentând aproximativ 6% din forţa de muncă globală, şi va micşora capacitatea de producţie cu 20%, după ce a înregistrat pierderi trimestriale de 61 milioane de dolari, conform surselor.
Anul trecut, producţia Toyota s-a situat la 11,5 milioane vehicule, în timp ce Honda a produs 4,2 milioane de unităţi, Nissan - 3,4 milioane - iar Mitsubishi Motors ulor peste un milion. Chiar şi după potenţiala fuziune, Toyota rămâne cel mai mare producător auto nipon.
Opinia Cititorului