Compania Adeplast estimează că va închide anul 2014 cu o cifră de afaceri de 299 milioane de lei, ceea ce înseamnă aproximativ 67 milioane de euro, arată un comunicat al companiei remis redacţiei.
"Am avut un an incredibil de bun pentru climatul economic general în care ne-am desfăşurat activitatea, bazându-ne pe o creştere de aproximativ 19 procente. Dar asta nu înseamnă că a fost un an uşor. Este posibil să fi fost cel mai tumultos şi mai ciudat an din istoria noastră. Piaţa a înregistrat suişuri şi coborâşuri neregulate pe tot parcursul anului, nu am avut deloc predictibilitate, iar investiţiile au fost mărunte. Ne aşteaptă un an la fel de complicat. Dar ne-am obişnuit. Ştim ce avem de făcut, strategia e pregătită şi vom intra urgent în 2015 cu toate motoarele turate", afirmă Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast.
Pe parcursul anului toate platformele AdePlast de la Oradea, Ploieşti şi Roman au funcţionat la capacitate. Campioană este platforma Roman, care a înregistrat cea mai mare creştere de 33%, urmată de Ploieşti cu 14%. Din punct de vedere funcţional, AdePlast este împărţită pe trei divizii: mortare uscate, vopsele şi polistiren. "Pe fiecare divizie am obţinut rezultate mulţumitoare. La mortare suntem aproape la acelaşi nivel cu anul trecut, la vopsele am avut o creştere de 14 procente, iar la polistiren aproape 16 procente. Am reuşit, în acelaşi timp, să ajungem lideri pe piaţa de polistiren extrudat, cu 107.000 metri cubi vânduţi, ceea ce înseamnă 11% pondere în cifra noastră de afaceri", precizează Marcel Bărbuţ.
AdePlast a finalizat în 2014 implementarea unei strategii de IT şi automatizare în care s-au investit peste 330.000 euro, la care se adaugă cei 775.000 euro pentru dezvoltarea centrului de cercetare de la Ploieşti şi un upgrade în zona de producţie. "Anul acesta am făcut cei mai importanţi paşi în dezvoltarea şi cercetarea de produse noi, dar mai ales în creşterea calităţii produselor existente. Spre exemplu, am crescut densitatea la polistiren cu 10%, ceea ce ne determină să afirmăm că avem cel mai bun polistiren din piaţă, aliniat la toate condiţiile impuse de normele europene. Acest fapt împreună cu certificatul de calitate european ETAG 004 ne-au consolidat drumul la export pentru termosistem în Ungaria, Austria, Germania şi Belgia", explică Marcel Bărbuţ.
În 2014 exporturile companiei au ajuns la 3.080.000 de euro, în condiţiile în care anul trecut acestea s-au cifrat la 2.000.00 de euro.
"Anul 2014 a fost pentru AdePlast anul cercetării şi al dezvoltării calitative. În 2015 ne vom orienta multe eforturi către mediu, iar primul pas pe care îl vom face va fi să înnoim parcul auto cu 20 de camioane euro 6, pentru aceasta având aprobat un leasing de 2.000.000 euro", mai adaugă Marcel Bărbuţ.
AdePlast este producător român materiale de construcţii cu trei platforme industriale situate în Oradea, Ploieşti şi Roman.