AdePlast încheie anul cu o cifră de afaceri estimată la aproximativ 250 milioane de lei, în creştere cu 35% faţă de anul trecut, prognozând un profit net de aproximativ 10 milioane de lei, în uşoară scădere faţă de 2012, se arată într-un comunicat de presă.
Compania susţine că a finalizat anul acesta programul investiţional de dezvoltare de peste 22 de milioane de euro, în urma căruia a adăugat în portofoliul său industrial patru noi fabrici, potrivit sursei citate. La Roman au fost inaugurate anul acesta, o fabrică de mortare uscate şi o fabrică de polistiren, iar la Oradea platforma industrială a AdePlast este finalizată şi complet operaţională, odată cu inaugurarea fabricii de polistiren din anul acesta.
"La Ploieşti a fost pusă în funcţiune fabrica de vopsele, una din cele mai moderne din Europa. Tot la Ploieşti, AdePlast a investit anul acesta 350.000 Euro într-un nou department de cercetare, cu instrumente de ultimă generaţie, dezvoltat pe 450 metri pătraţi", se mai arată în comunicat.
"Pentru AdePlast 2013 a fost cel mai dinamic an. Suntem singurul producător român care a crescut constant. În ultimii 4 ani am reuşit să dublăm cifra de afaceri de la 26,8 milioane euro, cât am înregistrat la sfârşitul lui 2010, la peste 56 milioane euro, cât estimăm că vom înregistra la sfârşitul lui 2013. Am reuşit să creştem şi anul acesta, pe o piaţă care a înregistrat o uşoară scădere", declară Marcel Bărbuţ, preşedintele companiei.
Creşterea cifrei de afaceri a fost susţinută de toate cele 3 divizii ale business-ului AdePlast, menţionează compania. Divizia de polistiren a avut o contribuţie importantă la creşterea cifrei de afaceri. Vopseaua a înregistrat o dublare a vânzărilor, generate în mare parte de inaugurarea fabricii de vopsele de la Ploieşti. Pe divizia de mortare uscate, o piaţă extrem de concurenţială în care unii competitori locali înregistrează pierderi semnificative, AdePlast a reuşit o creştere de 15 procente faţă de 2012.
Potrivit sursei citate, pentru 2014 compania are în vedere continuarea procesului investiţional. Pe lângă cele 9 fabrici aflate pe cele 3 platforme din Oradea, Ploieşti şi Roman, AdePlast urmăreşte construcţia celei de-a zecea.
Exportul este o direcţie strategică pe care AdePlast se va concentra în 2014. Bulgaria, Moldova, Ucraina, Ungaria, Austria, Germania sau Libanul sunt principalele pieţe pe care compania le vizează, se mai arată în comunicat.
Pentru anul 2014, AdePlast intenţionează să intre pe piaţa din Arabia Saudită unde urmează să semneze un memorandum de înţelegere până la sfârşitul acestui an.
De asemenea, în prima parte a anului vor avea loc discuţii la sediul Adeplast, în vederea unor investiţii în Kuweit, în fabrici similare celor deţinute de AdePlast în România. Pe toată perioada demarării planurilor pentru investiţiile din Arabia Saudită şi Kuweit, produsele AdePlast vor fi exportate către aceste ţări.