"Adobe Systems" Inc., producătorul programului de editare foto Photoshop, a decis, săptămâna trecută, să cumpere "Marketo" Inc., producător de software, plătind în schimb 4,75 miliarde de dolari.
Afacerea va extinde oferta de software a companiei "Adobe" pe segmentul cloud, unde îi are ca rivali pe "Microsoft" Corp. şi "Oracle" Corp..
"Marketo" furnizează aplicaţii de marketing business-to-business care vor completa produsele de business marketing aparţinând "Adobe".
Societatea "Marketo" a fost cumpărată de firma de investiţii "Vista Equity Partners Management" LLC în urmă cu doi ani, pe 1,8 miliarde de dolari. "Marketo" a luat fiinţă în 2006, ca un serviciu de marketing prin email. Compania are sediul în San Mateo, California, iar anul trecut a avut vânzări de aproximativ 321 de milioane de dolari, potrivit Moody's Investors Service Inc..
Preluarea "Marketo" este aşteptată să se finalizeze în ultimul trimestru din anul fiscal 2018 al "Adobe", iar directorul executiv al "Marketo" Steve Lucas se va alătura managementului de top al cumpărătorului şi va continua, totodată, să conducă echipa "Marketo".
"JP Morgan" şi "Hogan Lovells" au oferit consultanţă "Adobe" în această trazacţie, iar "Morgan Stanley" şi "Kirkland & Ellis" - societăţilor "Marketo" şi "Vista Equity Partners".