AdePlast a înregistrat o creştere cu 24 de procente la nouă luni, ajungând la o cifră de afaceri de 241 milioane lei (54 milioane euro), cu toate că din estimările companiei reiese că sectorul construcţiilor în ansamblul său s-a contractat în aceeaşi perioadă a anului, arată un comunicat remis redacţiei.
"Cel mai neprietenos an din istoria de 18 ani a AdePlast este acest 2014. Nu pentru că nu am crescut, căci am crescut mult. Ci pentru că este extrem de derutant să funcţionezi într-o piaţă care şi-a pierdut total direcţia. Din august, piaţa au început să scadă şi trendul a continuat în septembrie, comportament cu totul atipic pentru sectorul construcţiilor care, de obicei, creşte în intensitate în ultimul trimestru" declară Marcel Bărbuţ, CEO AdePlast.
"Pentru ca piaţa noastră să iasă la sfârşit de an măcar la nivelul lui 2013 ar trebui să avem un ultim trimestru extraordinar, lucru însă greu de imaginat. Oricum, piaţa s-a susţinut din investiţii private şi din renovări", arată Marcel Bărbuţ.
AdePlast a punctat în 2014 pe Divizia de Vopsele datorită gamelor noi pe care le-a adăugat în ofertă. "Acum contăm serios pe piaţa de vopsele şi cu alte produse, cum ar fi lacurile şi grundurile pentru lemn şi metal, pe lângă deja clasica vopsea lavabilă şi tencuielile structurate. Vom depăşi businessul de anul trecut pe această zonă" declară Marcel Bărbuţ.
Cele 5 solutii "la cheie" de termosistem ale AdePlast au reuşit şi ele să crească businessul companiei. "Aici am facut treabă, deşi vorbim de o piaţă extrem aglomerată, doar pentru că am acoperit integral cu cele 5 tipuri de termosistem întreaga piaţă. Faptul că putem livra de pe cele trei platforme AdePlast ne oferă un avantaj major care se poate măsura în timp şi bani", susţine reprezentantul companiei.
O altă sursă de creştere la 9 luni este şi exportul, cu o cifră de afaceri de aproape 2,6 milioane de euro, mai arată compania. "AdePlast a reuşit să pătrundă la Vest până în Belgia, prin Ungaria, Austria şi Germania, la Sud mergem şi în Grecia, dar avem deja o prezenţă buna în Bulgaria, iar la Est suntem prezenţi în Moldova. Aşteptăm cu mare interes aşezarea pe un făgaş normal a situaţiei în Ucraina şi vom începe vindem şi acolo" declară Marcel Bărbuţ.
AdePlast este un producător autohnon de materiale de construcţii cu trei platforme industriale situate în Oradea, Ploieşti şi Roman.