Afacerile "AdePlast" au crescut cu 25% în primele şase luni ale anului curent, comparativ cu perioada similară a anului trecut, ajungând la 13,7 milioane de euro. Cantitativ, creşterea a fost de 43%, la 123.541 tone.
Luna de vârf pentru vânzările "AdePlast" a fost mai, când societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 4,1 milioane euro. Vânzările au scăzut în luna iunie la circa 3.322.000 euro, iar în iulie - la aproximativ 3.298.000 euro.
Marcel Bărbuţ, directorul companiei, a declarat: "La începutul lui 2010, am extins promoţiile la marea majoritate a produselor AdePlast, nu doar la cele de rulaj, ca să dăm un impuls consumului. Acum operăm cu preţuri mai mici cu 15% faţă de 2008. În urma acestor promoţii, profitul AdePlast a fost afectat, dar a rămas pozitiv".
Reprezentantul societăţii a declarat că există bani pentru investiţiile programate. Prima dintre ele este fabrica din Republica Moldova, care va facilita dezvoltarea afacerii în această ţară şi în Ucraina, unde există deja contracte în desfăşurare.
În piaţa mortarelor uscate, au mai rămas 10-15 jucători, din aproximativ 60, câţi existau în perioada 2007-2008.
"AdePlast" a fost înfiinţată în 1994, în Oradea. Activitatea companiei a început cu producţia de mortare, adezive pentru placaje ceramice, ulterior gama diversificându-se la gleturi, şape, pardoseli industriale şi mortare mecanizate. De la începutul anului trecut, "AdePlast" a pornit şi producţia de vopsea şi tencuieli decorative la noua fabrică din Oradea. Capacitatea totală de producţie pentru sectorul mortarelor a ajuns, în prezent, la 700.000 de tone anual. Producţia totală de vopsea, tencuieli decorative şi adezivi speciali în stare umedă se ridică la 80.000 de tone. La nivelul întregului grup, activitatea de producţie şi distriubuţie este susţinută de 150 de angajaţi.