Piaţa autohtonă de jucării se află în plin proces de expansiune şi dezvoltare, potrivit ultimelor anunţuri ale jucătorilor din industrie. După Jumbo şi LEGO, care şi-au deschis, anul trecut, primele magazine proprii pe teritoriul ţării noastre, curând un alt mare jucător important va fi prezent pe rafturile magazinelor din Capitală şi din ţară.
Maxi Toys, unul dintre cei mai mari retaileri de jucării de pe continentul european, va intra pe piaţa din România, în franciză, deţinută de distribuitorul de profil Nicoro Trading, primul magazin urmând să fie deschis în 20 iulie în Bucureşti, în Militari Shopping. Nicoro Trading deţine drepturile de francizare pentru România, Republica Moldova, Bulgaria, Serbia şi Ungaria. Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor, Nicoro Trading a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 14,6 milioane lei, în creştere cu 28% comparativ cu 2012, şi un profit net de 745.000 lei, cu 53,8% mai mare.
În acelaşi timp, ieri, compania Noriel, unul dintre cei mai importanţi comercianţi de jucării de la noi din ţară, a anunţat că în toamnă va lansa conceptul de magazine "one-stop-shop", cu două noi unităţi. "Aceste centre vor avea o suprafaţă între 1000-1500 mp, cu primele deschideri anunţate în centrul comercial Vitantis şi parcul de retail Vulcan, ambele în Bucureşti", arată un comunicat remis redacţiei.
Grupul Noriel este condus de Cristian Constantinescu, în acţionariatul grupului fiind şi compania Axxess Capital (ce administrează fondurile de investiţii RAEF şi BAF). În prezent, Grupul Noriel include companiile Noriel Impex (distribuitor de jucării), Toys and Games Industry (fabrica de jucării de la Prahova), Intertoy Zone (divizia de retail fizic şi online). Cu o reţea de 43 de magazine în 25 de oraşe, Noriel este liderul pieţei de retail de jucării din România.
În 2013, alte două nume cu greutate din industria de profil de pe bătrânul continent şi-au deschis magazine pe teritoriul ţării noastre. Astfel, la mijlocul lunii octombrie, în cadrul Promenada Mall din Bucureşti, şi-a făcut apariţia primul magazin mono-brand LEGO din ţara noastră, biroul producătorului danez fiind deschis la noi în luna septembrie 2012.
Claudia Gânţu, associate marketing manager în cadrul companiei LEGO România & Bulgaria, ne declara, într-un interviu din luna decembrie a anului trecut: "Planurile sunt ca în viitorii ani să creştem numărul de magazine monobrand LEGO din ţara noastră". Domnia sa ne mai spunea că piaţa din ţara noastră este în creştere, dar că nu a atins, încă un nivel de maturitate, subliniind faptul că valoarea coşului mediu pentru cumpărăturile din magazinul LEGO era de 63,2 lei, la momentul respectiv.
Cel mai mare retailer de jucării din Grecia, Jumbo, are în plan să deschidă în ţara noastră încă 14-16 magazine în următorii cinci ani, a informat Reuters în luna aprilie a acestui an. În prezent, Jumbo are două magazine în România, la Bucureşti şi Timişoara, deschise anul trecut.
După primele şase luni de activitate pe piaţa de la noi din ţară, retailerul grec a raportat vânzări nete de 6,2 milioane euro şi un profit net de 1,4 milioane euro, pentru cele două magazine pe care le operează.
Totuşi, în trimestrul fiscal ianuarie-martie 2014, Jumbo a raportat vânzări de 1,9 milioane euro, de peste trei ori mai mici faţă de octombrie-decembrie 2013, perioadă în care au fost deschise cele două magazine şi în care vânzările nete au atins 4,3 milioane euro. Totodată, profitul net a rămas la acelaşi nivel cu cel de la finele anului trecut, de 1,4 milioane euro.
Profituri în piaţa autohtonă de jucării au fost consemnate şi la alţi operatori din piaţă. Astfel, conform cu datele publicate de Ministerul de Finanţe, în afara magazinului Toy Concept, care a înregistrat pierderi de 3,3 milioane de lei anul trecut, ceilalţi operatori importanţi din piaţă au avut evoluţii sănătoase.
Clever Toys, care comercializează brandurile LEGO şi Duplo, a avut, anul trecut, afaceri totale duble faţă de anul 2012, consemnând 4,6 milioane de lei. Totodată, compania a înregistrat şi profituri de 100.000 de lei.
Brick Depot, compania care a deschis magazinul LEGO din Promenada, a consemnat, în 2013, profituri de 130.000 lei, afacerile totale fiind de 1,8 milioane lei.
Varuna, importator şi distribuitor important în domeniu, a avut profituri de 1 milioan de lei anul trecut, raportate la o cifră de afaceri totală de 13,9 milioane de lei.
Vânzările de jucării şi jocuri din România erau estimate anul trecut, de firma de cercetare Euromonitor, la 693,3 milioane lei (160 milioane euro). Mai mult de 90% din jucării sunt importate.
• Densitate mare în nişa comerţului online de jucării
Comerţul online cu jucării este înfloritor, dacă ne raportăm la abundenţa de site-uri specializate şi magazine din mediul virtual. În acelaşi timp, însă, nici la capitolul rezultatelor financiare raportate la Ministerul de Finanţe magazinele cu pricina nu stau tocmai rău, companiile care administrează comercianţii cu pricina obţinând profituri aproape pe linie, în ciuda concurenţei puternice.
Astfel, administratorii PeakToys.ro au înregistrat, anul trecut, afaceri de 36,2 milioane de lei şi profituri de 42.900 lei. Jucărie.ro, care este operat de D-Toys, a obţinut în 2013, din comerţul cu jucării, un profit de 2,3 milioane de lei, raportat la afaceri totale de 14,4 milioane lei.
Pe lângă acestea, şi-au mai făcut apariţia o multitudine de site-uri care se ocupă cu comerţul electronic al jucăriilor, variate din punct de vedere al afacerilor şi profiturilor. Dintre acestea menţionăm Dinoland.ro, WorldofToys.ro, Toyz.ro, ToysMall.ro, PandyToys.ro, 101Jucări.ro, KidsShop.ro sau CrazyToys.ro.
Pe lângă magazinele specializate, nu sunt de neglijat nici Elefant.ro, Cărtureşti.ro, care comercializează, de altfel, jucării. În acelaşi timp, gigantul din comerţul online autohton, Emag, se ocupă, printre altele, cu vânzarea produselor destinate copiilor.
1. Pandy Toys mi se pare foarte tare!
(mesaj trimis de Dan în data de 27.07.2014, 21:51)
parca nu este nici "agasant", foarte bine relationeaza cu clientii si produse de calitate. keep going!