Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a finanţat CFR Marfă cu 14 milioane de lei pentru primul transport de tip RO-LA pe ruta Dorneşti - Giurgiu Nord Fr. - Ruse şi retur, organizat ieri, potrivit Agerpres.
Programul RO-LA este finanţat de AFM pentru a stimula trecerea transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată, în scopul reducerii emisiilor de dioxid de carbon de la autovehiculele de transport. Acesta se adresează operatorilor de transport feroviar, care desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României, finanţarea acordată de Administraţia Fondului pentru Mediu pentru acest program fiind în cuantum de 60% din valoarea fără TVA a facturii emise de operatorul de transport feroviar societăţii de transport rutier pentru activităţile finanţate în cadrul Programului.
Astfel, primul beneficiar al Programului vizând transporturile de tip RO-LA, Societatea Naţională de transport feroviar de marfă "CFR Marfă" SA a primit finanţare din Fondul pentru Mediu în valoare totală de 14 milioane de lei.
AFM a transmis: "Având în vedere obiectivele Programului RO-LA care sunt în conformitate cu prevederile strategiei Europa 2020 care stipulează reducerea emisiilor de dioxid de carbon pentru vehiculele rutiere şi necesitatea de reglementare şi coordonare de către stat a pieţei transportului de mărfuri prin transferul traficului dinspre transportul rutier către calea ferată şi prin reducerea poluării, reducerea noxelor, reducerea emisiilor de dioxid de carbon din atmosferă, Administraţia Fondului pentru Mediu îşi propune să finanţeze acest program pentru cât mai mulţi operatori economici de transport feroviar, urmând să lanseze şi alte sesiuni de înscriere pentru acest program".
Prin finanţarea Programului RO-LA, România se aliniază unui grup restrâns de ţări din Uniunea Europeană care aplică sistemul RO-LA, cum ar fi Austria, Italia, Elveţia, Franţa, Slovenia, Germania şi Ungaria.