Armata americană a anunţat miercuri seară că a lovit două baze ale houthi în Yemen, dintre care un centru de comandă, după o serie de atacuri în ultimele zile ale acestor rebeli yemeniţi împotriva navelor circulând în Marea Roşie şi Golful Aden, transmite AFP.
Pe lângă un centru de comandă, armata americană a "distrus" o staţie de control situată, de asemenea, în zonele controlate de houthi în Yemen, precum şi două ambarcaţiuni fără pilot ale houthi în Marea Roşie, a indicat pe X Comandamentul central al armatei americane pentru Orientul Mijlociu (CENTCOM), potrivit sursei.
Cu o zi înainte, CENTCOM indicase că a doborât opt drone ale rebelilor care de luni de zile lansează atacuri în largul coastelor Yemenului împotriva navelor care, potrivit acestora, deservesc Israelul, susţinând că acţionează în Fâşiei Gaza bombardată de armata israeliană, transmite agenţia de presă menţionată.
Pe de altă parte, Agenţia britanică de siguranţă maritimă (UKMTO) a anunţat că o navă de marfă atacată săptămâna trecută de către houthi şi abandonată în largul coastelor Yemenului "pare să se fi scufundat" în Marea Roşie, adaugă sursa.
M/V Tutor, o navă grecească sub pavilion liberian, a fost lovită pe 12 iunie cu o dronă maritimă şi o rachetă, provocând moartea unui membru filipinez al echipajului şi pagube importante, potrivit Statelor Unite, care conduc o coaliţie împotriva acestor rebeli susţinuţi de Iran, conform AFP.
Forţele maritime desfăşurate în zonă au raportat "deşeuri maritime şi petrol văzute în ultima locaţie raportată", a afirmat UKMTO marţi seară, potrivit sursei.
Cargoul fusese abandonat de echipajul său din cauza unei avarii majore cauzate de o rachetă trasă din apropierea oraşului yemenit Hodeida, controlat de houthi, potrivit UKMTO, informează agenţia de presă.
La câteva zile după M/V Tutor, o altă navă de marfă lovită de rachetele trase din Yemen de rebeli, M/V Verbena, a fost abandonată în Golful Aden de către echipajul său, transmite sursa.
Atacurile din Marea Roşie şi Golful Aden, zone maritime cheie pentru comerţul mondial, au făcut să explodeze vertiginos costurile de asigurare şi au determinat multe companii de transport maritim să navigheze pe la capătul sudic al Africii, o rută mult mai lungă, notează AFP.