Operatorul aerian britanic Flybe şi-a încetat joi activitatea, după prăbuşirea cererii, compania regională care avea deja probleme financiare devenind prima victimă importantă din sectorul corporativ a epidemiei de coronavirus, transmite Reuters.
Colapsul companiei aeirene care conecta întreaga Mare Britanie cu cu destinaţii europene majore nu doar că pune în pericol aproximativ 2.400 de locuri de muncă, dar ar putea provoca probleme unor aeroporturi şi economii regionale.
"Toate zborurile sunt oprite, iar compania britanică a oprit toate tranzacţiile", a anunţat Flybe, după ce guvernul s-a retras dintr-un acord de salvare convenit în ianuarie.
Companii aeriene din întreaga lume au anulat curse şi au avertizat că vor suporta un impact asupra profitabilităţii din cauza coronavirusului din china care a afectat zborurile mai întâi în Asia, iar ulterior în Europa şi alte regiuni.
British Airways, easyJet, Virgin Atlantic, Lufthansa, Norwegian Air şi United Airlines se află între companiile care au avertizat în privinţa impactului viruslului, care pare că va afecta industria aeriană mai mult decât epidemia SARS din 2003.
Falimentul Flybe va provoca totodată mai multe probleme pentru premierul Boris Johnson, care a promis să dezvolte Marea Britanie prin investiţii în legături regionale de transport.
Guvernul convenise un acord de salvare a companiei cu o istorie de 41 de ani în ianuarie, afirmând că este important să fie menţinute rutele de transport din ţară pentru cei opt milioane de pasageri. Ji, guvernul a anunţat că nu poate să mai facă nimic.
O altă companie regională, Loganair din Scoţia, s-a angajat să continue 16 rute ale 16 Flybe, a declarat un ministru în Parlament, adăugând că guvernu leste pregătit să susţină aeroporturile regionale prin colaborarea cu industria aeriană.
Compania privată Eastern Airways, fost partener de franciză al Flybe care îşi are baza pe aeroportul Humberside Airport din nordul Angliei, a anunţat că va adăuga trei rute operate anterior de Flybe - Aberdeen-Birmingham, Southampton-Manchester şi Southampton-Newcastle.
Dar, în timp ce rutele Flybe ar putea fi atractive pentru companii cu avioane mici, cum este Loganair, multe nu au suficienţi pasageri pentru a atrage operatori ca easyJet şi Ryanair, care au avioane mai mari, a declarat expertul în aviaţie John Strickland.
Flybe, cel mai mare operator aerian regional independent din Europa, efectua curse între 81 de aeroporturi şi era deţinut de Virgin Atlantic, Stobart Group şi Cyrus Capital.