Agroserv Măriuţa, companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 66,6 milioane de lei în primele nouă luni din 2024, o creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, şi o pierdere netă de 3,8 milioane de lei, conform unui comunicat transmis redacţiei.
"Al treilea trimestru din 2024 a fost marcat de provocările deja cunoscute din prima jumătate a anului, în principal ca urmare a secetei pedologice extreme care a afectat cultura de porumb pe o suprafaţă de 900 de hectare. Cu un grad de calamitate de 100%, această situaţie a avut un impact direct asupra veniturilor din exploatare şi a rezultatului net. În pofida acestor dificultăţi, celelalte linii de business au performat în linie cu aşteptările noastre, deşi acestea nu pot compensa încă pierderile din agricultură. Modelul nostru de business integrat, bazat pe trasabilitatea completă a materiei prime, prezintă atât avantaje, cât şi dezavantaje: ne oferă capacitatea de a controla fiecare etapă a lanţului de producţie, de la hrana animalelor până la fabricarea produselor lactate, dar ne şi obligă să susţinem perioadele dificile ale fiecărei componente. Am ales această abordare pentru a menţine standarde ridicate de calitate şi a oferi clienţilor produse sănătoase şi proaspete. Ne concentrăm pe nevoile consumatorilor şi, ca atare, gama noastră de produse este într-o continuă evoluţie, iar acest proces are la bază o analiză atentă a preferinţelor acestora şi a rentabilităţii fiecărei categorii, asigurând astfel sustenabilitatea şi creşterea pe termen lung a companiei", a declarat Cornel Dănilă, Director General, Lăptăria cu Caimac, potrivit comunicatului.
În primele nouă luni din 2024, veniturile din vânzarea de produse lactate, semifabricate, precum şi de mărfuri au atins valoarea de 46,4 milioane de lei, în creştere cu 18% faţă de perioada similară din 2023, acestea având cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri.
Veniturile din activitatea de zootehnie au avut o valoare de 13,6 milioane de lei, în scădere cu 3%. Această categorie include, în principal, vânzarea de lapte crud, de 8,8 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, de 4,4 milioane lei. În primele nouă luni din 2024, producţia totală de lapte a fost de 10,9 milioane de litri, producţie similară cu cea din primele trei trimestre din 2023. Producţia medie în primele nouă luni din 2024 a fost de aproximativ 40 tone/zi, similar cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Fabrica a utilizat în primele nouă luni din 2024 aproape 64% din producţia de lapte a fermei, în creştere faţă de o pondere de 54% utilizată în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 6,6 milioane de lei în primele nouă luni din 2024, o majorare cu 6% comparativ cu primele trei trimestre ale anului anterior, în urma cultivării unei suprafeţe de 2.437 ha. În acest an, compania a înregistrat o producţie totală de 11,3 mii de tone, din care cultura de grâu a reprezentat 25% din această producţie, şi rapiţa - 10%.
Acţiunile Agroserv Măriuţa sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 21 mai 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul MILK.
Opinia Cititorului