Perturbările din lanţurile de aprovizionare, care întârzie livrările de aeronave, se reduc, şi Airbus le gestionează din ce în ce mai bine, a afirmat luni Benoit de Saint-Exupery, vicepreşedinte responsabil de vânzări al diviziei de avioane comerciale, în Taiwan, transmite Reuters, care afimă ifomaţiile ce urmează.
Conform datelor publicate recent, Airbus a livrat 766 de aeronave comerciale în 2024 către 86 de clienţi din întreaga lume şi îşi menţine pentru al şaselea an poziţia de lider în industria de fabricare a avioanelor, în condiţiile în care rivalul Boeing se redresează lent dintr-o criză internă prelungită.
A fost nevoie de mult timp pentru ca lanţurile de aprovizionare să-şi revină, existând multe perturbări la majoritatea furnizorilor, le-a spus jurnaliştilor Benoit de Saint-Exupery. Acesta a adăugat: ''Credem că aceste perturbări vor continua din păcate dar gestionăm mai bine problema şi anticipăm problemele de aprovizionare mai rapid decât înainte, datorită lecţiilor învăţate în timpul pandemiei''.
''Văd că situaţia s-a îmbunătăţit dar va mai dura până va reveni la normal, la nivelul de dinaintea pandemiei. În prezent perturbările sunt la motoare, din acest motiv înregistrăm întârzieri în livrarea aeronavelor'', a declarat oficialul Airbus.
De Saint-Exupery se află în Taiwan pentru un acord cu cel mai mare operator aerian din insulă, China Airlines, pentru 10 avioane Airbus A350-1000.
În decembrie, China Airlines anunţat că va investi aproape 12 miliarde de dolari în noi aeronave. Compania va cumpăra 10 modele Boeing 777-9 şi 10 Airbus A350-1000, precum şi patru avioane cargo Boeing 777-8, livrările fiind aşteptate din 2029, potrivit sursei citate.
Preşedintele China Airlines, Kao Shing-hwang, a declarat că noile Airbus A350 vor permite companiei să-şi extindă capacitatea către destinaţii ca New York şi Londra, în condiţiile în care cererea pentru transportul de marfă şi de pasageri este ridicată.