Constructorul grec Aktor a avansat cu lucrările pe şantierul viitoarei Autostrăzi Sud Bucureşti A0 Sud Lot 3 în ultima lună, apropiindu-se de pragul de 70% stadiu fizic de execuţie, ceea ce susţine astfel promisiunea de a fi dat în trafic în septembrie 2024, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Segmentul A0 Sud Lot 3 are o lungime totală de 18 km, din care 15,465 km fac parte din Centura Sud, iar 2,5 km din Centura de Nord, despărţite de autostrada A1 spre Piteşti. Pe lângă pasajul impresionant de peste A1, din zona Ciorogârla, AKTOR mai realizează pe acest segment alte 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 46 de podeţe, două parcări temporare şi două spaţii de servicii.
"Am asigurat personal Guvernul României că vom fi gata până la sfârşitul lunii august, începutul lui septembrie", a declarat recent Alexandros Exarchou, Vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al Grupului Intrakat, din care face parte constructorul Aktor SA.
Concret, echipa de constructori de la Aktor a finalizat montarea tronsonului central al nodului rutier peste autostrada A1 de lângă Ciorogârla, care va cântări peste 540 de tone şi va necesita 5 tone de vopsea de protecţie, la finalizare.
Trecerea peste calea ferată Bucureşti - Craiova este parţial finalizată, tablierul metalic este montat pe toate trei deschiderile şi se fac lucrări premergătoare în vederea pregătirii condiţiilor optime de sudură tronsoane, antretoaze şi montaj panouri solidarizare tabliere metalice. La podul CFR se vor monta ultimele grinzi prefabricate din beton în luna Iulie. Gradual cu montarea grinzilor se vor monta predale şi turna plăcile de suprabetonare astfel încât la jumătatea lunii August să fie pusă în operă şi calea pe pasaj.
Constructorul a progresat şi în alte puncte cheie ale segmentului: pasajul peste DJ601 la km 98+272 (Ciorogârla), podul peste râul Ciorogârla la km 99+932 (Ciorogârla), pasajul DC 126 peste autostradă la km 86+791 (Clinceni), şi alte patru astfel de pasaje peste drumuri judeţene sau elemente de infrastructură de utilităţi (conducta gaz, magistrale de fibră optică pentru telecomunicaţii).
Cele 11 structuri (poduri şi overpass-uri) sunt realizate în proporţie de 70%.
Pe lângă elementele menţionate mai sus, în prezent, Aktor a început o serie de lucrări, pe care se va concentra, în paralel, în următoarea perioadă:
Stratul de BSC este realizat în proporţie de 60%. Vor continua lucrările pentru aşternerea balastului stabilizat.
Constructorul a turnat deja aproximativ 20.000 tone de asfalt, din totalul de 125.000 de tone, şi va continua turnarea în ritm susţinut.
De asemenea, AKTOR a început lucrările pentru iluminat şi ITS (Intelligent Transportation Systems), adică instalarea unor sisteme tehnologice care au scopul de a îmbunătăţi siguranţa, eficienţa şi gestionarea traficului, precum: sisteme de monitorizare a traficului, sisteme de informare pentru şoferi, sisteme de alertă şi gestionare pentru incidente, etc. La sfârşitul lunii Iunie vor începe lucrările montaj pentru gardurile de siguranţă, panourile fonoabsorbante şi fundaţiile pentru ITS şi marcaje verticale.
Pe lângă tronsonul A0 Sud Bucureşti Lotul 3, al cărui termen limită este începutul lunii septembrie, Aktor lucrează non-stop la finalizarea viitoarei linii de cale ferată Braşov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, tronsonul Braşov - Sighişoara, subsecţiunea 2: Apaţa-Caţa, care implică săparea celor mai lungi tuneluri gemene din sistemul feroviar al României.