Organizaţia neguvernamentală Transparency International solicită Senatului României retragerea proiectului de lege nr. L496/2005 pentru modificarea Legii Audiovizualului, alăturîndu-se astfel demersului Consiliului Naţional al Audiovizualului, al societăţii civile şi al posturilor publice de radio şi de televiziune. Proiectul prevede creşterea volumului publicităţii la televiziunile private şi reducerea timpului de publicitate al televiziunii publice de la opt minute, cît prevede prezenta lege, la patru minute pe oră şi numai în extra-prime-time.
"Vedem că iniţiativa legislativă este una care nu vine să aducă nimic în beneficiul public", este de părere Victor Alistar, directorul executiv Transparency International. "Poate exista o raţiune, pe care însă noi nu o regăsim, în a limita sursele din publicitate şi a creşte pe cele din abonamente, dar în schimbul a ce beneficiu public? Care este nevoia la care răspunde proiectul de lege? În baza a ce documente de strategie se fac asemenea propuneri? Temerea noastră este că în acest moment iniţiativa poate fi speculată în lipsa acestor explicaţii logice minimale pentru anumite grupuri de interese", a continuat Victor Alistar.
Transparency International consideră că, indiferent de sfera de aplicare a Legii 52/2003 privind transparenţa decizională, orice demnitar, fie el parlamentar sau ministru, are datoria să supună dezbaterii orice decizii care afectează banii publici. În plus, acest proiect de lege vine într-un moment în care legile TVR şi SRR nu au primit o formă finală.
Consiliul Naţional al Audiovizualului, Convenţia Organizaţiilor de Media, Centrul pentru Jurnalism Independent, Televiziunea Română şi Societatea Română de Radiodifuziune au transmis Senatului României o scrisoare deschisă prin care solicită respingerea proiectului pentru modificarea Legii Audiovizualului, întrucît acesta nu a fost supus nici unei consultări prealabile sau dezbaterii publice. De asemenea, semnatarii scrisorii deschise cer o dezbatere publică pe marginea acestui proiect.