Rezultatele "Comercianţi de Diamante by Rosenberg", anul trecut, au fost peste aşteptări, având în vedere că a fost primul an de activitate, ne-a declarat domnul Alexandru Caravaniez, CEO al companiei. Domnia sa ne-a spus: "Este cunoscut faptul că în orice afacere de retail şi mai ales în cazul produselor de lux şi al unui nume nou pe piaţă se consideră o perioadă de 2-3 ani pentru formarea unei clientele proprii odată cu creşterea notorietăţii şi reputaţiei brand-ului, cu atât mai mult cu cât în primăvara acestui an am făcut re-branding".
Domnul Alexandru Caravaniez ne-a spus că beneficiarii "Comercianţi de Diamante by Rosenberg" sunt clienţi de la clasa medie în sus, care caută diamantele ca investiţie şi, în acelaşi timp, sunt foarte mulţi care îşi doresc diamantul visat, bijuteria personalizată şi/sau bijuteria pe comandă. Produsele care se vând cel mai bine sunt inelele de logodnă.
"Noi nu încercăm să vindem ceea ce avem pe stoc, ci vrem să aflăm ce îşi doreşte clientul, de ce buget dispune şi, în funcţie de aceste informaţii, îi căutăm diamantul şi bijuteria potrivită. Clienţii noştri nu sunt cei care intră în magazine obişnuite de bijuterii, ci sunt cei care caută în primul rând un consultant", ne-a mai spus domnul Caravaniez.
O dată la trei luni, ziarul Finance publică cotaţiile diamantelor pentru ca investitorii să aibă controlul asupra acestora. Într-un singur an, din decembrie 2012 până în decembrie 2013, valoarea diamantelor a crescut cu 5,07 %. Cu toate acestea, Comercianţi de Diamante by Rosenberg şi-a menţinut preţurile.
Domnul Caravaniez susţine că diamantele pot fi o investiţie bună în această perioadă: "Diamantele au fost şi rămân o investiţie bună. Începând de la al doilea război mondial, preţul acestora a crescut continuu. Noi comercializăm deja diamante de investiţie în blister cu certificat internaţional, marca Bibigi. Această certificare înseamnă că diamantele se pot vinde oricând, oriunde în lume de către proprietarul acestora. În curând, sperăm până la sfârşitul acestui an, vom lansa pe piaţa românească diamante de investiţie sub propria noastră marcă. Probabil ştiţi că, în foarte multe ţări din lume, aceste diamante se vând nu numai de către magazinele de diamante, ci şi de către bănci".
Diamantele de la "Comercianţi de Diamante by Rosenberg" provin direct de la Antwerp, cea mai importantă bursă de diamante din lume şi sunt numai diamante de calitate superioară şi diamante etice. Domnul Alexandru Caravaniez susţine: "Diamantele etice sunt acele diamante care nu provin din zone de război unde sunt folosite în scopuri inapropriate. În afara de diamantele de la Antwerp, comercializăm şi diamante şi bijuterii ale unor case de bijuterii faimoase din Italia care, la rândul lor, le achiziţionează tot de la Antwerp".
Domnul Alexandru Caravaniez spune că este irelevantă criza economică pentru "Comercianţi de Diamante by Rosenberg" datorită faptului că firma este la începutul activităţii. Domnia sa consideră că, odată cu scăderea puterii de cumpărare din cauza condiţiilor economice, oferta bijuteriilor cu diamante a crescut, pentru că oamenii s-au schimbat obiceiurile de consum. În această perioadă, clienţii au un "apetit" mai mare către această zonă a produselor de lux.
Conducerea "Comercianţi de Diamante by Rosenberg" vrea să îşi întărească poziţia pe piaţă în două direcţii, şi anume cea de importator şi distribuitor de diamante, dorindu-şi să îşi extindă reţeaua de parteneri locali, aceştia fiind producătorii de bijuterii şi magazinele de bijuterii, şi are în vedere focusul pe activitatea de retail în actualul magazin unde comercializează în regim de exclusivitate mai multe brand-uri cunoscute la nivel internaţional şi bijuterii personalizate, având o colaborare cu doi dintre cei mai buni bijutieri din Bucureşti.
Domnul Alexandru Caravaniez susţine că, pe viitor, compania îşi doreşte să îşi extindă reţeaua de magazine atât în Bucureşti, cât şi în ţară şi, de ce nu, chiar să vândă franciza.