Cu doar 9 milioane de euro în cont şi cu salarii de plată de 3 milioane de euro lunar, TAROM riscă să intre în faliment de la 1 octombrie, a declarat, Alin Burcea, prim-vicepreşedinte ANAT, informează Agerpres.
"La 1 ianuarie 2003, TAROM avea în conturi, şi este verificabil, 500 de milioane de euro. Că a fost şi mandatul domnului Demetriade, care a fost un director dur, dar bun, nu contează. În 2003 erau aceşti bani. Astăzi, mai sunt 9 milioane (de euro - n. r.) în conturile TAROM, iar salariile sunt cam 3 milioane de euro pe lună. Deci, dacă vor continua în ritmul ăsta, eu îmi doresc, pentru că mai am vreo trei avioane cu ei, să ajungem măcar până în toamnă. Având în vedere că a venit un nou director, la fel ca şi celorlaţi, îi lansez mesajul că îmi doresc ca TAROM-ul să trăiască şi arătăm susţinerea tuturor agenţiilor de turism, pe care o facem cam degeaba de 20 de ani, să se bazeze pe noi. Pentru că eu nu cred că vor putea să scape, hai poate nu faliment sau insolvenţă, o situaţie grea, pentru că suntem în Uniunea Europeană şi nu mai au voie să ia bani de la Guvernul României, pentru că e ajutor de la stat şi, dacă te prind, te taie", a declarat Burcea.
Acesta a subliniat că, de 10 ani de când sunt probleme la TAROM, nu a văzut niciun interes pentru redresarea companiei.
"Nu ştiu care e varianta, pentru că de 10 ani eu nu văd niciun interes. Actualul ministru, Cuc (ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc - n.r.), ştie toate problemele, dar nu ştiu dacă vrea să intervină. Actualul director Florin Susanu provine din TAROM, dar nu ştiu ce se va întâmpla. Eu nu îmi doresc ca TAROM să intre în faliment, deşi, după părerea mea, dacă nu se întâmplă nimic, la 1 octombrie o agăţăm în cui. Repet, de la 500 de milioane în 2003 s-a ajuns acum la 9 milioane. Eu cred că trebuie făcut ceva radical, cu paleative nu se mai poate", a completat oficialul patronatului agenţiilor de turism.
Alin Burcea a precizat că agenţia sa, Paralela 45, a renunţat la 90% dintre zborurile de tip charter pe care le avea cu TAROM.
"În ceea ce priveşte charterele, realmente TAROM-ul este probabil pe la jumătate. Paralela 45 a renunţat la 90% din chartere, pentru că nu se poate, noi nu avem astăzi încheiate contractele ( cu TAROM-ul - n. r.) pentru puţinele avioane pe care le avem pe sezonul ăsta. Şi încep să zboare peste o lună. De ce? Nu ştiu, că director, că hâr, că mâr. În stilul ăsta, eu nu cred că va rezista. Se poate, sigur că se poate, dar, dacă nu se iau măsuri, eu recomand tuturor să se îndrepte către altă companie", a susţinut el
1. fără titlu
(mesaj trimis de pandele în data de 06.04.2019, 09:13)
On 9 January 2012, the European Union considered the state aid received by MALÉV illegal and ordered Hungary to recover it fr om the company. The European Commission ordered MALÉV to repay various forms of state aid received fr om 2007 to 2010, totalling 38 billion forints (€130 m), a sum equal to its entire 2010 revenue. At the end of January 2012, MALÉV announced that it could no longer fund its own operations, and requested more subsidies fr om the Hungarian government.[16] After having two planes seized at foreign airports by creditors, MALÉV immediately ceased all flight activity on 3 February 2012, after 66 years of continuous operation.
Before its closure, the airline had 2,600 employees and almost half of the air traffic at Budapest Ferenc Liszt International Airport.In 2011 about 40% of the revenues at Budapest airport originated fr om Malév operations, and during that year the airline served 3.2 million passengers.