Compania naţională bulgară de transport feroviar de călători BDZ Passenger Services şi Alstom anunţă progresul proiectului de întreţinere a flotei de pasageri, în ciuda dificultăţilor şiîntârzierilor neprevăzute cauzate de pandemia globală.
. Proiectul a avansat semnificativ în ultimele luni: trei depouri au fost modernizate, 26 de trenuri dintr-un total de 46 sunt în operare în prezent şi echipa Alstom face eforturi continue pentru a îmbunătăţi starea trenurilor imobilizate, astfel încâtoperatorulsă poată avea la dispoziţie mai multe trenuri în fiecare zi.
Peste 50 de persoane sunt în întregime dedicate acestui proiect, atât de la Alstom, care are acum o echipă de 20 de angajaţi locali, cât şi de la furnizori bulgari. Numărul este de aşteptat să crească în faza de revizii generale. Trei depouri, din Sofia, Varna şi Plovdiv, au fost supuse unor ample lucrări de renovare şi modernizare în perioada mai - septembrie, în urma investiţiilor de 1 milion BGN (peste 500.000 EUR). Depozitele au fost pregătite şi echipate pentru a găzdui trenurile, care au ajuns în septembrie.
"În ciuda întârzierilor neaşteptate cauzate de criza sanitară globală, lucrările sunt acum pe drumul cel bun şi ne bucurăm să raportăm progresele publicului larg, beneficiarilor noştri. Aceste trenuri îşi vor recăpătacondiţia, iar eforturile de restaurare şi întreţinere vor permite o funcţionare extinsă cu încă zece ani", declară Lyuben Nanov, directorul general al BDZ Passenger Services.
"Lansarea acestui proiect în timpul unei pandemii globale este o provocare neaşteptată, pe care Alstom o abordează cu eforturi mari de echipă, împreună cu clientul şi experţii în servicii de mentenanţă ai Grupului. Avem echipa de tehnicieni români, angajaţii bulgari, precum şi numeroşi furnizori locali care lucrează împreună non-stop pentru succesul acestui proiect. Am dezvoltat şi vom continua să dezvoltăm parteneriate locale pentru a asigura servicii şi piese de schimb pentru serviciile de mentenanţă", spune Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
"Echipele noastre au lucrat pentru a îmbunătăţi condiţiile de mentenanţă, cu ajutorul echipamentelor şi practicilor moderne, pentru a reduce timpul de nefuncţionare al materialului rulant existent. Vrem să ne asigurăm că depourile vor funcţiona eficient pentru a putea pune în serviciu mai multe trenuri în fiecare dimineaţă", explică David Laurent, directorul Alstom pentru servicii de mentenanţă,pentru regiunea Europa Centrală şi de Est.
În decembrie 2019, BDZ Passenger Services şi Alstom au semnat un contract pe cinci ani pentru întreţinerea materialului rulant, pentru 46 de trenuri din flota BDZ. Contractul prevede servicii de întreţinere completă, constând în întreţinere preventivă şi corectivă, precum şi revizii generale pentru 46 de trenuri non-Alstom, 22 diesel şi 24 electrice, totalizând 126 de vagoane. Trenurile au intrat în serviciul comercial în perioada 2006-2007, în regiuni cu trafic intens. Cele diesel funcţionează pe linia Sofia-Kyustendil şi în regiunea Varna /Dobrich. Trenurile electrice deservesc traficul în zonele Sofia şi Plovdiv.