Alstom va construi, livra şi întreţine, până în 2023, unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental pentru traficul regional pe ruta Leipzig-Chemnitz, în numele VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen) şi cu sprijinul ZVNL (Zweckverband fur den Nahverkehrsraum Leipzig), conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.
VMS şI ZVNL sunt autorităţile responsabile pentru linia Leipzig-Chemnitz.
Potrivit sursei citate, contractul valorează aproximativ 100 milioane euro. Ca urmare a acestei comenzi, Alstom oferă acum toate tipurile de sisteme de tracţiune de pe piaţă, precum şi întreaga gamă de sisteme de acţionare fără emisii, de la eficientele motoare electrice până la celulele de combustie cu hidrogen şi tracţiunea avansată cu baterii.
În 2014, Alstom mai semnase un contract cu VMS, pentru livrarea unui număr de 29 de trenuri regionale electrice Coradia Continental (EMU). Pentru parcurgerea celor 80 de kilometri de linie neelectrificată dintre oraşele Chemnitz şi Leipzig, autoritatea a solicitat versiunea electrică cu baterii (BEMU). Noile trenuri vor intra în exploatare în 2023. Acestea vor fi construite la fabrica Salzgitter din Germania, pe care Alstom o deţine în Saxonia Inferioară. Subsistemul de tracţiune cu baterii este proiectat şi livrat de centrul de excelenţă în sisteme de tracţiune al Alstom de la Tarbes.
Gian Luca Erbacci, Prim Vicepreşedinte Alstom Europa, a declarat: " Suntem extrem de mândri să furnizăm autorităţilor responsabile o soluţie sustenabilă şi perfect adaptată. În prezent, compania Alstom se distinge prin faptul că este capabilă să ofere orice formă de sistem de tracţiune fără emisii existente pe piaţă, incluse într-o soluţie a cărei eficienţă a fost deja dovedită. În calitate de companie responsabilă, Alstom se concentrează intens pe transportul sustenabil, oferind cele mai potrivite soluţii, ceea ce îl face nu doar posibil, ci şi atractiv şi eficient sub aspectul costurilor."
Trenurile electrice cu baterii Coradia Continental vor fi similare cu cele aflate deja în exploatare pe rutele Dresda, Riesa şi Zwickau. Principala diferenţă este aceea că ele vor avea şi baterii de înaltă performanţă montate pe acoperiş. Trenul, având ca punct de plecare Coradia Continental, a cărui eficienţă a fost demonstrată, reflectă îndelungata experienţă a companiei Alstom în domeniul sistemelor de tracţiune cu baterii, pe care a căpătat-o cu tramvaiele Citadis, trenul cu hidrogen Coradia iLint şi cu locomotiva Prima H3.
Viteza maximă în modul cu baterii va fi de 160 km/h. Capacitatea bateriilor (litiu-ion de mare putere) este calculată să asigure exploatarea fără catenară a liniei Chemnitz-Leipzig, performanţa sau confortul nefiind deloc afectate.