Alstom şi autoritatea de transport din Saxonia Centrală, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), au prezentat la Chemnitz în Germania un nou tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom, potrivit unui comunicat al companiei. Un total de unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental au fost comandate de VMS. Aceste trenuri vor intra în circulaţie în 2024 pe linia Chemnitz-Leipzig.
Muslum Yakisan, Preşedintele Regiunii Alstom DACH: "Prezentarea primului tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom este un pas important. Cu Coradia iLint, Alstom are de asemenea în portofoliu primul tren cu hidrogen din lume în serviciu comercial. Prin trenurile cu hidrogen şi cele cu baterii, Alstom oferă clienţilor săi două soluţii alternative de propulsie ecologică pentru calea ferată."
Mathias Korda, Managing Director Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH (VMS): "Cu trenurile pe baterii de la Alstom vrem să demarăm transportul viitorului în operarea feroviară de pasageri. Vom putea circula electric pe una dintre cele mai importante rute feroviare fără ca aceasta să fie deja electrificată. Posibilitatea de a călători curat, ecologic şi confortabil între Chemnitz şi Leipzig este rezultatul interacţiunii dintre asociaţie regională de transport şi tehnologia de la Alstom, se mai arată în comunicat"
Trenul electric cu baterii Coradia Continental are o autonomie de până la 120 de kilometri şi poate fi operat atât sub catenară, precum şi pe tronsoane de linie neelectrificate. Trenurile cu trei vagoane au o lungime de 56 de metri şi o capacitate de 150 de pasageri. În modul baterie, vor atinge o viteză maximă de 160 km/h. Capacitatea bateriilor de înaltă performanţă litiu-ion este calculată pentru a garanta funcţionarea fără catenară pe linia Chemnitz-Leipzig fără a sacrifica performanţa sau confortul pasagerilor. Unităţile germane de producţie din Salzgitter şi Mannheim sunt implicate în producţia de trenuri electrice cu baterii. Subsistemul de tracţiune cu baterii este proiectat şi furnizat de uzina Alstom din Tarbes, conform comunicatului Alstom.
Acest tren cu tracţiune verde este silenţios şi emite doar vapori de apă. Alstom a dezvoltat, de asemenea, soluţii de tracţiune pe baterii, pe mai multe platforme de produse, pentru a deservi linii mai scurte, neelectrificate. În plus, soluţiile de tracţiune ecologică de la Alstom oferă posibilitatea de a converti trenurile diesel existente la tracţiune cu emisii directe zero, potrivit sursei citate.