"Altex România" are un nou director de Marketing şi Achiziţii, în persoana domnului Cristian Moanta în vârstă de 47 de ani, anunţă un comunicat al companiei. Domnia sa are o experienţă de peste 15 ani în domeniul distribuţiei, promovării şi comercializării produselor electronice pe piaţa din România.
Realizările sale profesionale cele mai importante din această perioadă converg în dezvoltarea business-ului corporaţiei Sony încă de la intrarea în România (1996): construcţia brand-ului şi a reţelei partenerilor de vânzări, precum şi acţiunile de marketing, comunicare, publicitate şi PR.
În anii de început, Cristian Moanta a secondat managementul japonez al Reprezentanţei Sony din România, acumulând expertiză de nivel internaţional. Ulterior a preluat conducerea directă a operaţiunilor locale, dezvoltând prezenţa brand-ului în concordanţă cu potenţialul în creştere al pieţei din România, dar şi din Republica Moldova sau Israel (temporar).
Un alt proiect major la nivel internaţional a vizat implementarea sistemului SAP ca platformă de business comună pentru Sony în ţările din Europa de Sud-Est - România, Bulgaria, Serbia, Croaţia, Slovenia, Bosnia, Macedonia şi Albania, însemnând practic integrarea în platforma europeană.
Înainte de a accepta provocarea oferită de "Altex România", Cristian Moanta a deţinut poziţia de Branch Manager (country manager) al Sony România.
Din poziţia de director de Marketing şi Achiziţii al grupului "Altex România", Cristian Moanta va coordona diviziile de Marketing - Comunicare şi Achiziţii pentru toate companiile grupului.
Principalul obiectiv pe termen scurt este integrarea activităţiilor celor două divizii în perspectiva întăririi mesajului promoţional către clientul final şi, implicit, a prezenţei pe piaţa locală. Vor fi identificate categoriile de produse care pot asigura creştere, asigurând magazinelor ALTEX şi MEDIA GALAXY, în continuare, poziţia de lider.
Pe termen mediu şi lung, va fi urmărită consolidarea strategiei grupului prin optimizarea tuturor proceselor, ţinta fiind obţinerea unei creşteri a cotei de piaţă la ieşirea din perioada dificilă din prezent.
"Altex România" este liderul pieţei româneşti de retail produse electrocasnice, electronice, IT, comunicaţii şi multimedia. Suprafaţa comercială totală se ridică la aproximativ 100.000 metri pătraţi, divizată între 50 de magazine ALTEX şi 15 magazine MEDIA GALAXY.
"Altex România" este acţionar majoritar în următoarele companii: Complet Electro Serv - compania producătoare de echipamente IT, Cometex SA - compania de real-estate. Din grupul ALTEX mai face parte şi compania de credite de consum Credex, unde 30% din acţiuni sunt deţinute de Raiffeisen Bank.