În 2013, fondatorul Amazon Jeff Bezos a apărut la emisiunea "60 Minutes" de la CBS pentru a dezvălui un plan futurist pe care compania sa îl urmărea în secret, pentru a livra pachete cu drone în 30 de minute, relatează CNBC, potrivit News.ro.
O demonstraţie pre-înregistrată a arătat o "octocopter" marca Amazon, care transporta un pachet mic de pe o bandă transportoare spre cer, apoi la casa unui client, aterizează fără probleme în curtea din spate, lăsând obiectul şi apoi plecând.
Bezos a prezis că o flotă de drone Amazon ar putea ieşi pe cer în cinci ani şi a spus: "va fi foarte distractiv".
Un deceniu mai târziu, Amazon începe în sfârşit să lanseze livrări de drone pe două pieţe mici, printr-un program numit Prime Air. Dar exact când începe în sfârşit să demareze, programul de drone se îndreaptă direct într-o economie dificilă, iar CEO-ului Andy Jassy depunde eforturi pentru a reducere costurilor.
CNBC a aflat că, în cadrul planului Amazon de a reduce 18.000 de locuri de muncă, cea mai mare reducere a numărului de angajaţi din istorie, Prime Air pierde un număr semnificativ de angajaţi.
Surse familiare cu problema, care au cerut să nu fie numite pentru confidenţialitate, au spus că au aflat miercuri despre reducerile de personal de la Prime Air, când doi directori seniori din Amazon au trimis e-mail-uri angajaţilor în care i-au anunţat că cei afectaţi de disponibilizări vor fi informaţi în curând.
O persoană şi-a dat seama ce se întâmplă când nu a mai putut accesa Slack. Angajaţii au fost concediaţi la mai multe sedii, inclusiv Seattle, unde are sediul Amazon.
Centrul de testare a dronei Amazon din Pendleton, Oregon, a fost lovit deosebit de puternic, jumătate din echipă fiind concediată, a scris un angajat al Prime Air într-o postare pe LinkedIn, pe care a şters-o ulterior.
Amazon a refuzat să spună câţi angajaţi ai Prime Air au fost disponibilizaţi, iar un purtător de cuvânt a indicat postarea de pe blog a lui Jassy de la începutul acestei luni, în care a anunţat reducerile de personal la nivel de companie.
Jassy a recurs la reducerea numărului de angajaţi ai Amazon, care a crescut masiv în timpul pandemiei de Covid-19, în timp ce caută modalităţi de a reduce cheltuielile în cadrul companiei.