Exportul de încălţăminte al ţării noastre s-a prăbuşit, anul trecut, până la puţin peste 1 miliard de dolari, aproape de minimul ultimului deceniu, susţin analiştii companiei de cercetare de piaţă World Footwear, care au lansat recent raportul pe anul trecut.
"Italia rămâne principala destinaţie pentru pantofii «made în România», urmată de alte pieţe din Europa Centrală şi de Vest", apreciază sursele citate, potrivit Mediafax.
Principalii parteneri comerciali sunt, aşadar, Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa. Dintre aceştia, Italia deţine o cotă de piaţă de peste 50%.
Evoluţia slabă din 2015 a retrogradat România din topul celor mai mari 15 exportatori de încălţăminte, piaţa locală coborând două poziţii, după ce, în 2014, s-a aflat pe locul al 14-lea.
Exporturile mondiale de pantofi s-au ridicat anul trecut la 127 miliarde dolari, din care China este responsabilă pentru 40%. România, deşi este unul dintre cei mai importanţi producători şi exportatori, a exportat mai puţin de 1% din total.
Piaţa locală are tradiţie în domeniu, producţia de textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte fiind al doilea cel mai important domeniu după contribuţia la totalul exporturilor. Cele trei sectoare - textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte - contribuie cu peste 10% la exporturi, fiind al doilea domeniu ca importanţă după sectorul auto, care are însă o pondere de peste 50%.