Pornind de la obiceiurile de consum ale clienţilor şi vânzările înregistrate în perioada pandemiei, Brico Depôt a realizat o analiză asupra anului 2020, identificând care au fost proiectele de (re)amenajare a locuinţei preferate de români, dar şi cele mai căutate produse de bricolaj, conform unui comunicat remis redacţiei.
În contextul generat de pandemie, timpul petrecut acasă de majoritatea dintre noi a crescut semnificativ. Astfel, consumatorii au devenit din ce în ce mai interesaţi de proiectele DIY, conştientizând cât este de important să locuiască într-o casă în care să se simtă confortabil, adaptată la nevoile întregii familii, dar şi noului context.
Topul proiectelor de amenajare a locuinţei preferate de consumatori
În 2020, consumatorii de pe piaţa locală s-au orientat cu precădere către proiectele care vizau: instalaţii sanitare, electrice, încălzirea sau securitatea locuinţelor (24%); renovarea bucătăriei (23%); întreţinerea/ reparaţia casei (23%); renovarea băii (23%); zugrăvirea/ decorarea pereţilor (22%).
Totodată, analiza Brico Depôt a arătat care au fost cele mai populare alegeri ale românilor în pandemie, când vine vorba despre proiectele de (re)amenajare a casei. Astfel, 68% dintre consumatori au preferat să realizeze proiecte de bricolaj şi de grădinărit pentru a se relaxa, în timp ce 59% au căutat modalităţi de îmbunătăţire a spaţiului pentru a lucra de acasă. În acelaşi timp, 57% au declarat că au deprins noi abilităţi de bricolaj în ultimele luni, iar 48% au avut mai mult timp să facă lucrări DIY pentru casă şi grădină.
"Odată cu schimbările semnificative aduse de pandemie, ne-am propus să înţelegem mai bine noile nevoi ale clienţilor noştri, pentru ca experienţa lor în magazinele Brico Depôt să fie una cât mai plăcută şi utilă. Pornind de la datele pe care le avem, în perioada următoare, ne vom calibra eforturile pentru a-i sprijini să îşi pună în continuare în practică proiectele şi ideile de amenajare a locuinţei. În acest fel, vom putea să răspundem şi cererii în creştere de pe piaţa de bricolaj", a menţionat Adela Smeu, CEO, Brico Depôt România.
Schimbările în comportamentul consumatorilor au determinat, aşadar, o creştere a cererii pentru produsele de îmbunătăţire a locuinţei, dar şi a traficului înregistrat în magazinele Brico Depôt. Astfel, anul trecut, prin toate magazinele Brico a trecut, în medie, aproape toată populaţia României. De exemplu, în topul magazinelor cele mai vizitate de clienţi se află cel din Bucureşti Orhideea, Pantelimon, Braşov, respectiv Cluj.