ANALIZĂ EIU IMM-urile aşteaptă să realizeze, până în 2019, 50% din vânzări la nivel internaţional

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Companii / 20 octombrie 2014

IMM-urile aşteaptă să realizeze, până în 2019, 50% din vânzări la nivel internaţional

Majoritatea întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) văd oportunităţi de creştere pe plan global şi preconizează că, în cinci ani, vor obţine până la 50% din cifra vânzărilor lor la nivel internaţional, potrivit unui studiu realizat de Economist Intelligence Unit (EIU) în numele companiei de curierat "DHL Express".

Analiza, prezentată recent la un eveniment organizat de "DHL Express" în Marea Britanie, arată că micii întreprinzători încă se confruntă cu obstacole grele în calea expansiunii globale.

EIU menţionează că din studiul realizat pe un eşantion de 480 de directori de companii şi experţi rezultă că IMM-urile consideră comerţul internaţional ca fiind vital pentru un succes pe termen lung, însă provocări precum instabilitatea politică, factorii culturali şi infrastructura neadecvată le generează temeri.

Ken Allen, director executiv al "DHL Express", declară că pătrunderea pe noi pieţe nu este deloc uşoară pentru multe IMM-uri cu ambiţii de creştere. "Dorinţa DHL este, în calitatea sa de < cea mai internaţională companie >, să ajute companiile să se conecteze cu potenţiali clienţi din întreaga lume şi să le demonstreze că nu trebuie să fii < mare > ca să concurezi la nivel global".

Studiul EIU precizează că între IMM-urile din ţările dezvoltate şi cele din statele în curs de dezvoltare există un decalaj semnificativ. Spre exemplu, 69% din respondenţii din ţările G7 realizează în prezent tranzacţii internaţionale, în timp ce în ţările BRICM proporţia este de 46%.

Analiza EIU precizează că cel mai important obstacol pentru IMM-uri este, în realizarea de tranzacţii internaţionale, depăşirea diferenţelor din mediile de piaţă. Spre exemplu, studiul notează că cele mai multe IMM-uri iau în calcul, la intrarea pe o piaţă nouă, calitatea infrastructurii din ţara ţintă, stabilitatea politică din statul respectiv, costurile administrative pentru înfiinţarea unei entităţi locale sau diferenţele culturale în afaceri.

Conform analizei EIU, ca tactică de expansiune, IMM-urile se bazează pe parteneriate. Astfel, cele mai multe IMM-uri din G7 preferă să lucreze cu distribuitori, re-vânzători şi alte companii care au propriile reţele de distribuţie, astfel încât să aibă costuri reduse.

Studiul EIU mai arată că, pentru expansiune, IMM-urile sunt atrase de China, în timp ce Africa este privită cu rezerve. Circa 40% din respondenţii din G7 şi BRICM nu văd nicio oportunitate de creştere în Africa, din cauza mediului politic instabil şi a infrastructurii subdezvoltate. În schimb, China rămâne cea mai atractivă piaţă de creştere pentru IMM-uri, date fiind mărimea pieţei şi atenţia dată de guvern politicii economice, care au creat condiţii favorabile de creştere.

IMM-urile văd ca obstacole în calea expansiunii pe alte pieţe problemele de infrastructură, costurile extrem de mari, birocraţia, corupţia şi instabilitatea politică.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb