Retailerii din România se aşteaptă la o creştere a vânzărilor între 60% şi 200% la ediţia Black Friday 2022, comparativ cu o perioadă fără reduceri, din campaniile promoţionale transmite prin email şi SMS, arată datele White Image, conform unui comunicat remis redacţiei. Potrivit acesteia, cele mai active companii de Black Friday sunt din domeniile electro-IT, fashion, beauty, travel, auto şi banking.
Potrivit sursei citate, de Black Friday, cele mai folosite canale de promovare şi vânzare sunt email-ul şi SMS-ul, în care companiile investesc între 3.000 şi 15.000 de euro pentru comunicare. În medie, un retailer trimite între 3 şi 7 email-uri cu conţinut diferit, înainte şi în timpul weekendului de Black Friday, respectiv două SMS-uri, pentru anunţarea ofertelor.
Pentru a-şi maxima şansele de dublare a vânzărilor faţă de o zi obişnuită, retailerii încep pregătirea campaniilor promoţionale cu 3-4 luni înainte de Black Friday, construindu-şi strategia de promovare pornind de la baza de date despre clienţii lor.
"Indiferent de mărimea sau specificul magazinului, retailerii au înţeles cât de importantă este planificarea campaniilor promoţionale, în special cum este cea de Black Friday. Astfel, pentru a-şi atinge obiectivele de vizibilitate a brandului, fidelizare a clienţilor sau de creştere a vânzărilor, companiile pun accent tot mai mare pe calitatea bazei de date a clienţilor, investind în creşterea şi segmentarea acesteia. Real vorbind, vânzarea nu se face doar prin reduceri, ci începe din baza de date, care să aibă contacte valide, construită după numeroase criterii care să ajute la o targetare cât mai precisă a clienţilor. Retailerii care nu îşi pregătesc din timp baza de date pentru campania de Black Friday şi care nu comunică clar si structurat în aceasta perioadă, ar putea sa piardă oportunitatea de a avea vânzari cu până la 60% mai mari sau chiar mai mari", explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
Potrivit companiei de email marketing, la ediţia Black Friday de anul acesta retailerii vor include toate categoriile de produse, aşteptându-se la o creştere a valorii medii a comenzii cu aproximativ 20%, pentru aproape acelaşi număr de produse, comparativ cu anul trecut, creşterea valorii fiind influenţată de inflaţie. De asemenea, în magazinele online, de Black Friday sunt aşteptate reduceri şi la produsele din colecţiile noi. Pe lângă electronice, electrocasnice, fashion, produse cosmetice şi vacanţe, vor exista promoţii şi pentru maşini şi piese auto şi pentru diverse servicii.
Totodată, în perioada campaniilor de Black Friday, băncile cresc numărul de rate de la 6-12 la 20 sau chiar 36 de rate, pentru achiziţii prin carduri de cumpăraturi în numeroase magazine, subliniază sursa citată.
În campania de reduceri Black Friday, retailerii trebuie să pună în aplicare o serie de tactici pentru a-şi creşte vânzări.
"Black Friday este cel mai bun moment din an pentru creşterea vânzărilor şi în alte campanii, pe întreg anul. Organizată de timp şi în mod strategic, pornind de la creşterea şi organizarea temeinică a bazei de date a clienţilor, campania de Black Friday devine mai mult decât câteva zile de vânzări intensive, devine o rampă de lansare a unor noi oportunităţi de vânzare şi de business pe termen lung", punctează Graţiela Lupu, Managing Partner White Image. Astfel, specialistul în email marketing şi campanii de marketing integrate le recomandă retailerilor să ţină cont de următoarele aspect pentru maximizarea rezultatelor: