ANALIZĂ WHITE IMAGE:  Retailerii aşteaptă vânzări cu până la 200% mai mari de Black Friday 2022 faţă de o zi obişnuită

G.D.
Companii / 27 octombrie 2022

Andrei Georgescu, co-fondator White Image

Andrei Georgescu, co-fondator White Image

Retailerii din România se aşteaptă la o creştere a vânzărilor între 60% şi 200% la ediţia Black Friday 2022, comparativ cu o perioadă fără reduceri, din campaniile promoţionale transmite prin email şi SMS, arată datele White Image, conform unui comunicat remis redacţiei. Potrivit acesteia, cele mai active companii de Black Friday sunt din domeniile electro-IT, fashion, beauty, travel, auto şi banking.

Potrivit sursei citate, de Black Friday, cele mai folosite canale de promovare şi vânzare sunt email-ul şi SMS-ul, în care companiile investesc între 3.000 şi 15.000 de euro pentru comunicare. În medie, un retailer trimite între 3 şi 7 email-uri cu conţinut diferit, înainte şi în timpul weekendului de Black Friday, respectiv două SMS-uri, pentru anunţarea ofertelor.

Pentru a-şi maxima şansele de dublare a vânzărilor faţă de o zi obişnuită, retailerii încep pregătirea campaniilor promoţionale cu 3-4 luni înainte de Black Friday, construindu-şi strategia de promovare pornind de la baza de date despre clienţii lor.

"Indiferent de mărimea sau specificul magazinului, retailerii au înţeles cât de importantă este planificarea campaniilor promoţionale, în special cum este cea de Black Friday. Astfel, pentru a-şi atinge obiectivele de vizibilitate a brandului, fidelizare a clienţilor sau de creştere a vânzărilor, companiile pun accent tot mai mare pe calitatea bazei de date a clienţilor, investind în creşterea şi segmentarea acesteia. Real vorbind, vânzarea nu se face doar prin reduceri, ci începe din baza de date, care să aibă contacte valide, construită după numeroase criterii care să ajute la o targetare cât mai precisă a clienţilor. Retailerii care nu îşi pregătesc din timp baza de date pentru campania de Black Friday şi care nu comunică clar si structurat în aceasta perioadă, ar putea sa piardă oportunitatea de a avea vânzari cu până la 60% mai mari sau chiar mai mari", explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Potrivit companiei de email marketing, la ediţia Black Friday de anul acesta retailerii vor include toate categoriile de produse, aşteptându-se la o creştere a valorii medii a comenzii cu aproximativ 20%, pentru aproape acelaşi număr de produse, comparativ cu anul trecut, creşterea valorii fiind influenţată de inflaţie. De asemenea, în magazinele online, de Black Friday sunt aşteptate reduceri şi la produsele din colecţiile noi. Pe lângă electronice, electrocasnice, fashion, produse cosmetice şi vacanţe, vor exista promoţii şi pentru maşini şi piese auto şi pentru diverse servicii.

Totodată, în perioada campaniilor de Black Friday, băncile cresc numărul de rate de la 6-12 la 20 sau chiar 36 de rate, pentru achiziţii prin carduri de cumpăraturi în numeroase magazine, subliniază sursa citată.

În campania de reduceri Black Friday, retailerii trebuie să pună în aplicare o serie de tactici pentru a-şi creşte vânzări.

"Black Friday este cel mai bun moment din an pentru creşterea vânzărilor şi în alte campanii, pe întreg anul. Organizată de timp şi în mod strategic, pornind de la creşterea şi organizarea temeinică a bazei de date a clienţilor, campania de Black Friday devine mai mult decât câteva zile de vânzări intensive, devine o rampă de lansare a unor noi oportunităţi de vânzare şi de business pe termen lung", punctează Graţiela Lupu, Managing Partner White Image. Astfel, specialistul în email marketing şi campanii de marketing integrate le recomandă retailerilor să ţină cont de următoarele aspect pentru maximizarea rezultatelor:

crearea unei strategii de email marketing, motorul vânzărilor în online, prin organizarea bazei de date: retailerii care nu se pregătesc din timp riscă să piardă cea mai mare oportunitate a anului, aceea de a colecta date importante despre clienţii deja aflati în baza de date, dar şi date despre noi clienţi. Creşterea bazei de date nu este utilă doar de Black Friday, ci pe parcursul întregului an, cu fiecare campanie

continuarea comunicării cu clienţii activi şi renunţarea la cei inactivi - cei care vor cumpăra de Black Friday sunt cei care au cumpărat şi în campaniile anterioare, existând şanse prea mici ca cei inactivi să facă achiziţii cu această ocazie

tratarea specială a clienţilor existenţi - anunţarea în avans a reducerilor pentru a nu se confrunta cu problema lipsei de stoc si/sau un discount suplimentar pentru clienţi

planificarea unei comunicări în perioada pre-campanie pentru anunţarea campaniei de Black Friday, anunţarea graduală a diverselor produse disponibile în ofertă, informări privind cantităţile disponibile şi epuizarea stocului

crearea unui conţinut care poate fi dinamic, ca de exemplu actualizarea stocurilor dinamic, în timp real în email printr-o nouă tehnologie disponibilă, numită AMP, anunţarea expirării unei oferte şi înlocuirea cu o altă ofertă pentru clienţii care încă nu au deschis emailul

folosirea unui design simplificat pentru newsletterele trimise şi testarea din timp - cele mai convigătoare layout-uri sunt cele simple, clare, user friendly, care invită la achiziţie pe loc; prin urmare, trebuie evitate layout-urile cu animaţii sau cu un conţinut prea încărcat

alegerea unor subiecte clare pentru emailurile care vor fi trimise, care să nu comunice doar ideea de reducere, ci şi pentru ce este reducerea, ce problemă rezolvă sau ce nevoie a clienţilor îndeplineşte

comunicarea empatică şi conectarea publicul ţintă, care întâmpină anumite probleme sau are anumite nevoie pentru care există soluţii: este utilă comunicarea segmentată, în care să fie identificate interesele clienţilor şi prin care să fie expuse produsele sau serviciile dorite de aceştia, se menţionează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb