Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a elaborat un "plan anticriză", proiect ce vizează încurajarea promovării în rândul tour-operatorilor a sistemului earlybooking, precum şi promovarea turismului de circulaţie regională, în şi din ţările învecinate.
"Proiectul urmăreşte, printre altele, adoptarea de către agenţii a sistemului de earlybooking, care constă în achiziţionarea din timp a unui pachet turistic, metodă prin care clientul beneficiază de reduceri de preţuri de până la 30%", a declarat pentru NewsIn, consultant ANAT, Traian Bădulescu.
Potrivit acestuia, "programul anti-criză" mai prevede promovarea turismului regional, în şi din ţările din vecinătate.
"Agenţiile de turism pot aborda criza financiară şi ca pe o oportunitate. Dat fiind că bugetele turiştilor destinate călătoriilor se vor diminua, o variantă foarte bună de vacanţă vor deveni ţările învecinate. În acest sens, trebuie promovat turismul în şi din ţări învecinate, precum Ungaria", a precizat reprezentantul ANAT. Conform acestuia, ANAT va încerca să convingă agenţiile membre să practice tarife mici pentru încurajearea incoming-ului regional.
Tot în această direcţie, patronatul de profil intenţionează să demareze "un lobby foarte puternic pentru a determina noul Guvern să aloce un buget important destinat promovării României în regiune.
De asemenea, în vederea încurajării turismului intern, reprezentanţii ANAT au precizat că vor insista pe lângă noua instituţie care va reprezenta sectorul Turism să adopte legea tichetelor de vacanţă.