Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) îşi exprimă dezaprobarea faţă de neparticiparea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului la Târgul Internaţional de Turism de la Paris (IFTM Top Resa), care are loc în perioada 3-5 octombrie.
Această decizie, cauzată de procedurile de achiziţie, va avea un impact negativ asupra promovării şi dezvoltării turismului românesc, aşa cum a fost şi decizia anulării participării României, cu stand, la Târgul International de la Berlin (ITB), subliniază ANAT.
"Cu atât mai mult, România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice şi pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu. Însă degeaba ne promovăm ca ţară, dacă touroperatorii şi companiile de turism nu au acces la târgul international de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm, dacă nu se creează parteneriate şi nu are cine să vândă", se arată într-un comunicat al asociaţiei.
ANAT atrage atenţia asupra importanţei turismului pentru economia României şi subliniază că este imperativ să avem miniştri calificaţi şi bine pregătiţi pentru a promova şi dezvolta turismul românesc.
"Este a doua oară, anul acesta, când lipsim la un târg international de mare anvergură, primul fiind ITB Berlin. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism consideră că ministerul de resort trebuie să modifice urgent procedurile de achiziţie. În 2024 nu trebuie să se mai repete aceste eşecuri, pentru a fi asigurate participările României la târgurile internaţionale de turism.
ANAT îşi exprimă dezamăgirea pentru a doua ratare a participării la un eveniment de mare anvergură europeană pentru promovarea României. Această absenţă a creat perturbări în organizarea firmelor de incoming şi de turism. Au fost adresate, anul acesta, şi cu multe luni înainte, invitaţii la întâlniri în stand care trebuie anulate, au fost rezervate bilete de avion şi cazare", declară Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT şi coordonator al Comisiei de Incoming a ANAT.
ANAT solicită autorităţilor să acţioneze responsabil şi să depăşească obstacolele care împiedică participarea României la târgurile internaţionale de turism, inclusiv prin demararea schimbării procedurilor.
"Dacă România nu îşi depăşeşte neputinţa şi nu vom putea să ne concentrăm pe promovare internaţională, vom rămâne la 1,5 milioane de turişti străini pe an. Dacă avem în vedere că jumătate reprezintă turism de afaceri, înseamnă că reuşim să aducem sub 1 milion de turişti/an pentru vacanţe, ceea ce este aproape... patetic", se mai arată în comunicat.