ANCA DOBRESCU, PEPRIMAPAGINA.RO: "Pandemia creşte cifrele în piaţa de marketing digital din România"

Companii / 26 ianuarie 2022

"Pandemia creşte cifrele în piaţa de marketing digital din România"

În contextul în care oamenii stau în medie 4,8 ore pe zi doar pe telefoanele mobile, iar 7 din 10 minute le petrec pe o aplicaţie de social media, de jocuri online şi platforme de video streaming, nu este o surpriză că piaţa de digital din lume, şi implicit din România, este într-o creştere permanentă. Astfel, doar în ţara noastră, anul trecut, valoarea acesteia a fost de aproximativ 125 de milioane de euro, iar estimările pentru 2022 sunt foarte optimiste, scenariul fiind că va atinge cel puţin 130-140 de milioane de euro. Această tendinţă este determinată de faptul că bugetele de marketing online sunt din ce în ce mai mari, iar această explozie a fost alimentată puternic de pandemie.

"În 2022 se crează 3 site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut. Sunt peste 1,18 miliarde de site-uri web la nivel mondial, dar doar 17% dintre acestea sunt active. TikTok a fost cea mai descărcată aplicaţie în 2021, iar utilizatorii săi petrec cu 90% mai mult timp în ea, comparativ cu 2020, iar YouTube este cea mai populară aplicaţie de streaming video din întreaga lume. Toate aceste tendinţe nu existau sau nu erau atât de exacerbate înainte de pandemie. Mediul online este din ce în ce mai aglomerat. Există multe oportunităţi, dar şi multe probleme de securitate a datelor, de limitare a urmărire a consumatorilor online şi de o problemă generalizată de încredere. Cei care reuşesc să câştige încrederea clienţilor lor şi care au o comunicare directă cu aceştia, vor fi cei mai mari câştigători", consideră Anca Alexandra Dobrescu, managing partner al agenţiei de marketing online Peprimapagina.ro

Anul 2021 a fost anul în care business-urile au realizat că trebuie să ia măsuri şi să acţioneze, ca să nu dispară din piaţă. În primele 10 luni ale anului trecut au fost radiate peste 50 000 de firme, cu 30% mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020. Acest lucru este un semnal puternic, care împinge spre performanţă companiile rămase în piaţă. Din punct de vedere al marketingului online, a fost un an prosper, deoarece nu mai poţi exista ca business fără să investeşti constant în online.

"O tendinţă pozitivă, care a apărut în 2021 şi va continua şi în 2022, este că piaţa devine din ce în ce mai educată, că antreprenorii sunt mult mai dispuşi să asculte sfaturile specialiştilor şi renunţă mai rapid la anumite preconcepţii, care fie le limitează audienţa, fie le consumă bugetul de marketing fără vreun rezultat. În 2021, în plină pandemie, oamenii de afaceri din toată lumea, dar şi din România şi-au dat seama că nu se mai pot baza pe o singură platformă de social media, că nu este eficient să-ţi investeşti tot bugetul în Google Ads, ci că este nevoie de un mix de servicii de marketing, de marketing de tip omnichannel, cu acţiuni care să se susţină şi să-şi multiplice reciproc efectul, " declară Anca Alexandra Dobrescu.

Paradoxal, deşi timpul petrecut în online a crescut, pentru multe afaceri este din ce în ce mai greu să ajungă la publicul potrivit. Anul 2022 va fi exact despre abilităţile specialiştilor de marketing digital de a reuşi să aducă rezultate pentru clienţii lor, indiferent de cât de mare este competiţia.

"Pentru a fi pregătiţi, antreprenorii români, indiferent de domeniul de activitate în care activează, trebuie să fie prezenţi în online. În primul rând, trebuie să înceapă prin a avea un site web. Ulterior, pentru a se impune în piaţă, este nevoie neapărat şi de optimizare SEO pentru acesta. Din păcate, optimizarea pentru motoarele de căutare, singura investiţie care-ţi asigură vizibilitate pe termen lung şi care nu dispare în momentul în care nu mai investeşti bani, este ignorată de multe startup-uri. Acestea îşi irosesc bugetul de marketing exclusiv pe promovare plătită în social media, unde nu există o intenţie clară de cumpărare aşa cum se întâmplă în Google. Bineînţeles că nu este recomandat să ignore comunicarea pe platformele de social media, unde publicul ţintă petrece timp şi e şi dispus să cumpere, dar mai întâi ar trebui să testeze mesajele organic(fără plată) sau cu bugete foarte mici, ca să vadă exact ce funcţionează. Sunt unele afaceri care nu nevoie de o prezenţă pe TikTok sau Instagram, de exemplu, pentru că audienţa lor este pe YouTube sau Reddit", susţine Anca Dobrescu

În ceea ce priveşte greşelile care se fac în mediul online de către antreprenori, Anca Alexandra Dobrescu consideră că acestea ţin de copierea tendinţelor din piaţă şi lipsa de personalizare a mesajelor. În general, orice mişcare a liderului de piaţă din orice domeniu este urmărită îndeaproape de toată concurenţa, care încearcă crearea unor mesaje similare, fără nicio strategie clară, care să rezoneze cu ceea ce-şi doresc şi cu ceea ce aşteaptă clienţii.

"Personalizarea mesajelor transmise este importantă la fiecare pas deoarece o comunicare copiată, anostă, generală nu zice de fapt, nimic. O persoană vede pe zi în jur de

4 000 până la 10000 de mesaje publicitare online şi offline, conform unui studiu publicat de Forbes în 2020. Aşadar, o companie care vinde pantofi, de exemplu, nu concurează doar cu alte afaceri din industria modei, ci şi cu orice altă companie care investeşte în marketing, indiferent de domeniu," declară Anca Dobrescu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb