Al 100.000-lea număr de telefon din ţara noastră a fost portat cu succes la începutul acestei săptămâni, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
"O sută de mii de numere au fost portate. Destul de multe pentru a ne spune că portabilitatea funcţionează şi că utilizatorii de telefonie din România ştiu despre existenţa sa. Nu extrem de multe, ceea ce ne spune că operatorii de telefonie fac eforturi pentru a-şi păstra clienţii şi pentru a-i mulţumi. Acesta este rolul portabilităţii, să dea clienţilor mai multă putere şi operatorilor un motiv în plus să se străduiască mai mult," a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.
Din numărul total de 100.000 de portări realizate până în acest moment, 70.845 sunt numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat 29.155 de numere.
Numărul mediu de portări pe săptămână în domeniul telefoniei fixe a fost de 858, în timp ce în săptămâna 01 - 05 iunie 2009 s-a înregistrat numărul maxim de portări (1.857), la 33 de săptămâni de la lansarea portabilităţii. În luna aprilie 2009 s-au înregistrat cele mai multe numere portate (6.532) în timp ce în luna noiembrie 2008 (prima luna de la lansarea portabilităţii) s-au portat cele mai puţine numere (445).
În cazul telefoniei mobile, toţi cei cinci operatori au câştigat noi abonaţi în urma portării: Cosmote - 26.104, Orange - 17.322, RCS&RDS - 652, Telemobil - 414, Vodafone - 26.353.
Numărul mediu de portări pe săptămână în domeniul telefoniei mobile a fost de 1.968, în timp ce în săptămâna 15 - 19 iunie 2009 s-a înregistrat numărul maxim de portări (5.671), la 35 săptămâni de la lansarea portabilităţii. În luna iunie 2009 s-au înregistrat cele mai multe numere portate (12.919), în timp ce în luna noiembrie 2008 s-au portat cele mai puţine numere (4.769).
Din totalul de 116.578 cereri de portare înregistrate atât în domeniul telefoniei fixe cât şi mobile, 39.500 au fost respinse (în prima fază), fie de către baza de date centralizată, fie de către furnizorul donor. Cele mai frecvente motive care au stat la baza respingerii cererilor de către baza de date centralizată au fost: transmiterea unor cereri de portare incomplete sau eronat completate, transmiterea de mai multe ori a unei cereri de portare, alegerea incorectă a intervalului de portare.
Numărul maxim de portări pe care un furnizor donor poate să îl proceseze zilnic a fost crescut la 700 pentru numerele de telefonie mobilă şi la 450 pentru cele de telefonie fixă. Nu au mai existat depăşiri ale acestor limite dar, dacă numărul de cereri va depăşi în continuare capacităţile de procesare setate, acestea vor fi mărite din nou, susţin reprezentanţii ANCOM.