În anul 2021 s-a înregistrat un număr record de portări, de la lansarea, în 2008, a serviciului de portabilitate. În acest an, 1.105.771 de numere de telefon şi-au schimbat operatorul, dar nu şi utilizatorul, potrivit unui comunicat al ANCOM, remis astăzi redacţiei.
Dintre acestea, 1.050.900 (95%) sunt numere de telefonie mobilă şi 54.871 numere de telefonie fixă. Media lunară de portări aferentă anului 2021 a fost de 92.148 de portări. În lunile februarie, martie şi decembrie s-au portat cele mai multe numere de telefon (peste 100.000 de portări în fiecare lună).
În 2021, 87% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice şi 13% de către persoane juridice, în procesele de portare desfăşurate în acest an fiind implicaţi 35 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă.
În total, de la introducerea serviciului de portabilitate în România în 2008, aproape 8,4 milioane de numere au fost transferate între reţele. Dintre acestea, 7,4 milioane sunt numere de telefonie mobilă (87%) şi aproape 1 milion de numere sunt de telefonie fixă.
Telefonie mobilă
1.050.900 de numere de telefonie mobilă au trecut la un alt furnizor în anul 2021. Cei mai mulţi utilizatori au optat pentru reţeaua RCS & RDS - 561.953 de numere au fost portate în această reţea, în timp ce Orange a primit prin portare 152.939 de numere, Vodafone - 148.017, Telekom Romania Mobile Communications - 105.634, iar Telekom Romania Communications 82.333.
Din cele 1.050.900 numere de telefonie mobilă portate în 2021, 54% (569.784) au fost numere utilizate pe bază de abonament.
Telefonie fixă
În anul 2021 au fost portate 54.871 de numere de telefonie fixă, reprezentând 5% din totalul numerelor portate în acest an. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărţite între principalii furnizori, astfel: RCS & RDS - 30.117, Vodafone - 6.926, Orange - 6.416, GTS Telecom -5.487 şi Voxbone - 2.481.
Din cele 54.871 de numere fixe portate în 2021, 7.947 au fost numere independente de locaţie, numere cu acces gratuit şi numere cu tarif special.
Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 279 de petiţii pe tema portabilităţii, utilizatorii semnalând în special realizarea cu întârziere a procesului de portare, apariţia unor probleme tehnice în derularea procesului de portare (cum ar fi întârzierea mesajelor introduse de furnizori în baza de date centralizată sau probleme de rutare), precum şi aspecte legate de anularea portării.