Cancelarul Angela Merkel a declarat că Germania va trebui la un moment dat să urmeze exemplul altor ţări europene prin interzicerea circulaţiei noilor autovehicule diesel, deşi a refuzat să precizeze o dată exactă pentru prohibiţie, potrivit Agerpres.
Producătorii auto au competenţa să restabilească încrederea pierdută în urma scandalului emisiilor Dieselgate, prin acordarea de bonusuri şi actualizarea sistemelor software. Consumatorii, induşi în eroare, trebuie să obţină eficienţa promisă în vederea emisiilor, a afirmat Merkel într-un interviu acordat unei reviste.
Prioritatea ar trebui să fie în următorii ani extinderea staţiilor de reîncărcare necesare pentru a avea cât mai multe vehicule electrice. Interzicerea vehiculelor poluante care sunt deja pe şosele trebuie evitată până atunci, deoarece ar pedepsi pe nedrept oamenii care au cumpărat cu bună credinţă maşinile, este de părere Angela Merkel.
Guvernul condus de cancelarul Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient de multe pentru a diminua poluarea maşinilor, dar şi pentru legăturile strânse cu producătorii auto, începând din septembrie 2015, atunci când compania Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel.
Subiectul a căpătat mai multă importanţă odată cu apropiera alegerilor parlamentare. Executivul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri, iar miniştrii nu vor să prejudicieze o industrie în care este cel mai mare exportator al Germaniei şi care asigură 800.000 de locuri de muncă, potrivit agenţiei. Organizaţiile de mediu încep să obţină câştig de cauză în justiţie pentru a forţa marile oraşe să interzică circulaţia vehiculelor diesel.
Acordul vine după ce, pe 2 august, mai mulţi miniştri şi directori ai unor firme auto germane s-au întâlnit pentru a găsi metode de reducere a poluării în oraşe, de eliminare a interdicţiilor care vizează autovehiculele diesel şi de reabilitare a reputaţiei industriei auto germane. Mulţi politicieni sunt însă încă îngrijoraţi că producătorii auto nu au investit suficient în infrastructură şi în noile tehnologii.
Volkswagen, Daimler şi BMW au acceptat săptămâna trecută să actualizeze în Germania sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, într-o încercare de a salva tehnologia diesel şi de a trece peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat, conform sursei citate.
Anglia şi Franţa intenţionează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, conform planului de reducere a poluării. Tesla, cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienţi, toţi angajaţi ai Tesla, cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg.