Cifra de afaceri a Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) a crescut în intervalul 1 martie 2014 - 28 februarie 2015, la nivel de concern, cu 6%, faţă de 4,3% în perioada anterioară, ajungând la 3,572 miliarde de euro.
În cel mai mare subconcern operativ, Hornbach-Baumarkt-AG (segmentul de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit), care, la data bilanţului, 28 februarie 2015, opera la nivel european 146 magazine de bricolaj în nouă ţări, cifra de afaceri a crescut cu 6,5%, ajungând la 3,357 miliarde de euro.
Raportat la suprafaţă (n.red. fără a se lua în calcul magazinele inaugurate şi cele închise în ultimele douăsprezece luni), şi la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit au crescut la nivelul concernului cu 4,4%.
La această creştere au contribuit atât magazinele din Germania, cât şi magazinele din restul Europei. Cele 49 de magazine din alte ţări europene, fără a lua în calcul Germania, au adus 41,4% din totalul cifrei de afaceri.
Cele mai puternice impulsuri pentru creşterea economică au venit, şi de această dată, din Germania. Astfel, cele 97 magazine de bricolaj din această ţară au raportat o creştere a cifrei de afaceri la nivel naţional a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG cu 7,6%, ajungând la 1,966 miliarde de euro. Aici sunt incluse şi cifrele de afaceri aferente celor şapte magazine nou inaugurate şi unei extinderi de locaţie. Raportat la suprafaţă, cifrele de afaceri au crescut în Germania cu 5,5%. În acelaşi timp, cota de piaţă a grupului Hornbach a crescut în Germania, în anul financiar încheiat, de la 10% la 11%.
"Creşterea raportată la suprafaţă în Germania este remarcabilă. Deoarece anul de comparaţie a fost unul foarte bun datorită efectelor consolidării pieţei în urma intrării în insolvenţă a firmei Praktiker şi datorită iernii blânde 2013/2014, standardul a fost foarte ridicat, mai ales în cea de a doua jumătate a anului. În acest context am reuşit chiar să ne îmbunătăţim performanţele", a declarat Albrecht Hornbach, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Holding AG.
"Este astfel clar că, prin magazinele offline, dar şi prin cel online, oferim clienţilor care doresc să pună în practică proiecte de construcţie sau renovare de mare anvergură un plus de valoare", a mai spus Albrecht Hornbach.
Şi în cele opt ţări din afara Germaniei magazinele Hornbach au avut o creştere îmbucurătoare în exerciţiul financiar 2014/2015. Astfel, cifra de afaceri a magazinelor DIY, incluzând un magazin nou inaugurat, a crescut în restul Europei cu 5% (faţă de 3,5% în anul anterior), ajungând la 1,390 miliarde de euro.
Raportat la suprafaţă şi la ajustările de schimb valutar, tendinţele au fost unele pozitive. Astfel, după scăderea cifrelor de afaceri timp de trei ani consecutivi, filialele internaţionale ale Hornbach au obţinut, în 2014/2015, o creştere ajustată semnificativă a cifrei de afaceri, de 2,8% (faţă de anul precedent, când a fost o evoluţie de -0,1%).
Conform informaţiilor oferite de companie, aceste evoluţii au fost influenţate şi de condiţiile - cadru macroeconomice pentru consumatori şi constructori din afara Germaniei, care s-au îmbunătăţit per ansamblu comparativ cu anul precedent. Astfel, Hornbach a raportat o îmbunătăţire semnificativă a dinamicii cifrei de afaceri în toate ţările de desfacere.
"Ne bucură faptul că am înregistrat din nou o creştere mai rapidă decât media din sectorul DIY nu doar în Germania, ci şi în cea mai mare parte a zonei internaţionale de distribuţie", a mai subliniat Albrecht Hornbach.
Şi subconcernul Hornbach Baustoff Union GmbH a fost nevoit să se afirme în exerciţiul financiar 2014/2015 raportându-se la un an precedent foarte bun. Cifrele de afaceri ale celor 27 de sucursale de magazine de materiale de construcţii, a căror cifră era nemodificată la data bilanţului, 28 februarie 2015, a fost de 213 milioane euro, puţin sub cifra de afaceri a anului anterior, de 216 milioane euro.
Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie şi se numără printre liderii de pe piaţa magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa.
Cotată la Bursa din Frankfurt încă din 1987, compania activează în 9 ţări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), operând 147 de magazine.
În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), unul în Braşov şi unul în Timişoara.